Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ställa in sekvensagningen på D700
- Trådstartare wenne87
- Start datum
jacktherippoff
Medlem
Hej!
Jag finner inte ut hur man får upp sekvenstagningen på mon D700 då jag monterat på mb-d10 och fyllt upp med batterier. Något som ska ske autmatiskt eller är det någon knapp jag missat?
Hej wenne, jag hittade ett klipp på youtube men jag är inte säker på att det är det du söker, men du kan ju kolla iallafall,
http://www.youtube.com/watch?v=k8SW6f7x8WY
/Mvh Johan
Lena W
Aktiv medlem
Om det är bracketing du menar, måste du talat om för Func-knappen att den ska "tillhöra" bracketing. Det gör du i anpassningsmenyn - den med pennan - gå ner på F för reglage, tilldela func-knapp, ställ in func-knapptryckning på BKT och Func-knapp och rattar på BKT där också. Nu ska det fungera.
Om det är så att den inte vill dra igång serietagning, står ratten fel där knapparna wb/qual/iso sitter. Ratten under dessa knappar, alltså. Det finns olika inställningar där: S, CL, CH, LV, "klockan" samt Mup. Ställ in på CH så får du snabbast serietagning.
Jag tycker det är trist att inte BKT-knappen finns kvar, som på ex D200, utan att man är tvungen att joxa med "func:en".
//L
Om det är så att den inte vill dra igång serietagning, står ratten fel där knapparna wb/qual/iso sitter. Ratten under dessa knappar, alltså. Det finns olika inställningar där: S, CL, CH, LV, "klockan" samt Mup. Ställ in på CH så får du snabbast serietagning.
Jag tycker det är trist att inte BKT-knappen finns kvar, som på ex D200, utan att man är tvungen att joxa med "func:en".
//L
lumor_
Aktiv medlem
8 st AA fixar också biffen men det blir riktigt tungt.Om jag förstått saken rätt så måste du ha EN-EL4-batteriet i greppet för att få högre bildhastighet än utan grepp.