Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stänga av prenumerationer

Produkter
(logga in för att koppla)

Snuskfia

Avslutat medlemskap
Jag blir fullkomligt galen när min mailbox översvämmas med mail från Fotosidan om att någon har svarat i en tråd. Visst, här nedan, innan jag postar inlägget, kan jag välja "meddelandetyp". Väljer jag då "inget e-postmeddelande" så får jag inga mail. Problemet är att "omedelbart e-postmeddelande" står automatiskt och jag glömmer nästan alltid att ändra alternativ när jag postar. Väldigt störande! =(

Finns det något annat sätt eller inställningsalternativ som jag kan ändra så att jag aldrig får e-postmeddelande om svar i en tråd?

Känner att jag går till mina prenumerationer varje gång jag loggar in för att radera allt. Suck!

I mitt tycke är det smartare att välja "Inget e-postmeddelande", eftersom man då kan klicka på Bevakningar och se trådar där någon svarat. Fast det är väl en smaksak som så mycket annat.

Vad menar du?

Jag har stenkoll på vilka trådar jag skriver i så jag besöker dem varje gång jag loggar in. Mailar mycket så blir hysterisk när det kommer 10 mail från Fotosidan om att någon skriver i min tråd eller citerat mig en tråd.

Nu är det löst dock! =)

Jag har ett annat förslag som kanske kan passa även i andra samanhang: Nästan alla epostprogram har en filterfunktion med en avancerad regelsamling. Mitt förslag är att du tex låter epostprogrammet sortera ner alla mail från fotosidan i en mapp för sig. Om det kommer nått mail och du ändå är intresserad brukar mappen få en symbol som visar hur många nya mail som har landat i mappen.
Man kan sortera tex alla mail från maillistor i mappar, alla mail från mamma för sig, etc etc.

På jobbet får jag otroligt mycket mail, från automatiska backuper om natten som mailar resultet. Bra resultat i en mapp, de dåliga i en annan. Virusövervakning som skickar mail hamnar i en särkilld mapp, skarpa larm i en röd mapp, gruppmail för sig och mail från skrivare som larmar om slut på toner för sig.
Endast det som är personligt addresserat får ligga kvar i inboxen. Man kan också sätta regler som automatiska svar till viss typ av mail. På jobbet finns även en speciell typ av spam-märkning av mail så man kan sortera ner reklam och skräpmail direkt i karantänmapp..

Jag har ett annat förslag som kanske kan passa även i andra samanhang: Nästan alla epostprogram har en filterfunktion med en avancerad regelsamling. Mitt förslag är att du tex låter epostprogrammet sortera ner alla mail från fotosidan i en mapp för sig. Om det kommer nått mail och du ändå är intresserad brukar mappen få en symbol som visar hur många nya mail som har landat i mappen.
Man kan sortera tex alla mail från maillistor i mappar, alla mail från mamma för sig, etc etc.

På jobbet får jag otroligt mycket mail, från automatiska backuper om natten som mailar resultet. Bra resultat i en mapp, de dåliga i en annan. Virusövervakning som skickar mail hamnar i en särkilld mapp, skarpa larm i en röd mapp, gruppmail för sig och mail från skrivare som larmar om slut på toner för sig.
Endast det som är personligt addresserat får ligga kvar i inboxen. Man kan också sätta regler som automatiska svar till viss typ av mail. På jobbet finns även en speciell typ av spam-märkning av mail så man kan sortera ner reklam och skräpmail direkt i karantänmapp..

Hallå du, det där har jag velat göra flera gånger men vet inte hur jag gör? Jag använder mig av Hotmail (ska övergå till Gmail senare), vet du hur man gör det där?

Har inget emot att få notisar från Fotosidan eller andra ställen jag är medlem på. Problemet är bara att jag mailar mycket med folk, företag osv. och om det då ska komma 10 mail från Fotosidan i inboxen varje gång jag loggar in blir jag irriterad. Får liksom sortera hela tiden.

Skulle vilja göra så som du beskrivit med flera sidor, t.ex. får jag mycket mail från mitt webbhotell, Voddler osv. Jag vill ju ha dem... MEN det är störande att inte kunna separera privata mail/svara-mail från rena prenumationer.

Varför inte skaffa en mailadress till enbart för fotosidan och tömma någon gång i månaden eller aldrig ens titta i.

Varför inte skaffa en mailadress till enbart för fotosidan och tömma någon gång i månaden eller aldrig ens titta i.

Vadå, ska jag skaffa en mailadress för alla prenumationer? Jag är medlem på fler sidor än Fotosidan som skickar mig massa notisar. Med andra ord, jag är hellre utan då.

ANNONS
Götaplatsens Foto