Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Störande ljud på min Powershot A620!

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har en gammal A620 som piper när man tar en bild.. typ ett bekräftelseljud som jag inte lyckas hitta nåt sätt att stänga av..

Någon som vet hur man stänger av alla ljud??!!

Funderar på att byta upp mig till en A590 IS för att få bildstabilisering och upp till iso 1600.. men eftersom jag använder kompakten när jag vill fota diskret så är ett pipljud iiiiiinte så bra :) Går det stänga av alla ljud på A590:an?

/Danne

på min lilla ixus så går man in via meny knappen får då upp tre allternativ. där väljer "teman" det tredje och kan där stänga av alla ljud. vet inte om det är likadant på powershot modellerna men canon brukar ju ha samma/liknande menyer på sina kameror.

Hoppas det löser sig

Hej!

Jag har en gammal A620 som piper när man tar en bild.. typ ett bekräftelseljud som jag inte lyckas hitta nåt sätt att stänga av..

Någon som vet hur man stänger av alla ljud??!!

Funderar på att byta upp mig till en A590 IS för att få bildstabilisering och upp till iso 1600.. men eftersom jag använder kompakten när jag vill fota diskret så är ett pipljud iiiiiinte så bra :) Går det stänga av alla ljud på A590:an?

/Danne

I menyn längst till höger kan man ställa in olika ljud, t ex slutarljudet. /FW

Aha :D Kom precis på det!

I min A620 så är menyvalet bakvänt. Den visar att ljudet är på i menyn när det egentligen är av :)

Tack ändå!

I min A620 så är menyvalet bakvänt. Den visar att ljudet är på i menyn när det egentligen är av :)

Tack ändå!

Jag är allergisk mot alla onödiga ljud men kom på att i min A620 var det bra att ha på ett diskret slutarljud. Jag har stängt av bildvisningen efter exponering på skärmen så jag vill trots allt ha en indikation på att exponeringen har skett. Det går att ställa volymen på ljudet i den högra menyn. /FW

Tack ändå!

;)

Jag har själv lurats av detta någon gång.

Den svenska översättningen är något i still med "Ljud Av" och skall vara "På" för att vara tyst.

Om man slår över till engelsk meny blir det lite mer logiskt, typ "Silent mode" "On".

Något i den stilen om jag minns rätt.

ANNONS