Annons

Större bildstorlek

Produkter
(logga in för att koppla)

jac38

Aktiv medlem
Det nyskapade ämnet Bildlära där vi uppmanas ladda upp en bild som sen andra får ändra på, är ett väldigt intressant ämne som jag gärna vill lägga in en ny uppgift i. Problemet är bara att om jag lägger in en bild på max 100kb och ber andra att tex beskära den på ett nytt sätt, finns det inte möjligheter att göra det utan att bilden blir omöjlig att jobba med pixel mässigt sett. Det behövs, så vitt jag förstår det hela, en möjlighet att ladda upp en bättre upplöst bild i det forumet, än i nuläget...

MVH
Jacob Boman

Det är inte nyskapat utan har funnits sedan 2004, vilket framgått om du bemödat dig med att titta när Elmfeldt postade tråden där du klagade på att någon länk inte fungerade. ;)

Din synpunkt angående bildstorlek är knappast ny heller. Redaktionen har sagt att de ska titta på det efter serverbytet som skedde för ett tag sedan, men om och när det verkligen händer något är deras sak att svara på. Dock så tycker jag att man kan konstatera att det inte finns särskilt mycket utrymme för bilder i större storlek (i pixlar) med nuvarande layout för forumdelen. Något större går väl att klämma in, men ska layouten vara samma krävs någon lightboxlösning e dyl.

Okej jag hade fel angående när tråden skapades men problem lär ju kvarstå. Hurvida man kan eller inte kan något gällande layouten så kan jag inte alls den biten och har ingen aning.

Kanske kan det lösas om det finns ett lämpligt ställa på nätet att ladda upp sin bild i bra storlek för att sedan lägga in en länk som folk kan ladda hem ifrån. Samtidigt visar man upp en liten 100kb bild i själva uppgiften för att visa vilken bild det gäller...

ANNONS
Götaplatsens Foto