Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Starkt bildspel om den "glömda katastrofen"!
- Trådstartare mange78
- Start datum
Bosse Biceps
Aktiv medlem
Den här kanske?
http://www.dn.se/content/1/c6/47/74/26/PakistanX.swf
http://www.dn.se/content/1/c6/47/74/26/PakistanX.swf
Tomasz
Aktiv medlem
Jag håller mig här enbart till att kommentera bildspelet, ingen ska behöva tro att jag är oberörd av det som hänt i Pakistan, men jag tycker:
Bildspelet visar människor som är drabbade av jordbävningen, men alla har fått hjälp. Borde inte ett vädjande bildspel visa människor som är i *ännu mer* behov av hjälp?
Jag ser bilder på färska sår, och bilder på ärr. Det var inte så länge sedan det hände. Har man spätt på bilderna, är det verklighen i Pakistan just nu som vi ser?
Bildspelet visar människor som är drabbade av jordbävningen, men alla har fått hjälp. Borde inte ett vädjande bildspel visa människor som är i *ännu mer* behov av hjälp?
Jag ser bilder på färska sår, och bilder på ärr. Det var inte så länge sedan det hände. Har man spätt på bilderna, är det verklighen i Pakistan just nu som vi ser?
Söderhamns-fotograf
Aktiv medlem
Jag tycker bildspelat var starkt och gripande. MAn fick en tankeställare om hur det kan vara i andra länder. Här sitter vi med dyra kameror och dom kämpar för sina liv.
/Jens@
/Jens@
MicaelKarlsson
Aktiv medlem
Visst det som händer i Pakistan och på alla andra ställen som drabbas av naturkatastrofer äv fruktansvärt och människor lider helt i onödan.
Men tänk på alla konflikthärdar runt om i världen som är skapade av maktgalna "tokstollar". Det tycker jag är betydligt värre än när moder natur utsätter oss för lidande, oavsett om det är stormen Gudrun, tsunami eller jordbävning.
Men tänk på alla konflikthärdar runt om i världen som är skapade av maktgalna "tokstollar". Det tycker jag är betydligt värre än när moder natur utsätter oss för lidande, oavsett om det är stormen Gudrun, tsunami eller jordbävning.
charlottes
Aktiv medlem
Det är ju alltid så att de bilder man ser i pressen är inte talande. Det är små fragment ur verkligheten. Den verklighet som dom har varit där o upplevt det på nära håll kan inte förmedla eller förklara det fruktansvärda i upplevelsen - det tror jag inte. Det är så brutalt. Bilderna är för hemska. Skrämmande o obehaggliga. Känslor som river i en o gör att man mår dåligt.
Men detta kan inte varken tidningar eller annan media förmedla dels så är det lilla pakistan som inte är ett semesterparadis modell Thailand. Det är fattigt och det är för gemene man ganska okänt. Man har ingen relation till landet i fråga. Frågade du din omkrets så fanns det någon som hade blivit berörd av tsunamin i Thailand. Detta är inte samma impact på oss vanliga. Det gör inte katastrofen mindre snarare mkt större men det är vi/oss människor som inte pallar reagera längre. Tragiskt nog.
Men detta kan inte varken tidningar eller annan media förmedla dels så är det lilla pakistan som inte är ett semesterparadis modell Thailand. Det är fattigt och det är för gemene man ganska okänt. Man har ingen relation till landet i fråga. Frågade du din omkrets så fanns det någon som hade blivit berörd av tsunamin i Thailand. Detta är inte samma impact på oss vanliga. Det gör inte katastrofen mindre snarare mkt större men det är vi/oss människor som inte pallar reagera längre. Tragiskt nog.