Jive
Aktiv medlem
Jag var i Paris för nån vecka sen. Och blev riktigt upprörd att man inte fick använda stativ inne i vissa historiska byggnader (t.ex. inne på operan) eller musseum (t.ex. Centre Pompidu). Okej om man har totalförbud mot att ta kort överhuvudtaget, av nån anledning. Men det var det inte! Det som irriterar mig mest är att här springer varenda glad turist med sin pocketkamera och fotar loss med fullt fräs på blixten (vilket kanske förstör viss konst eller interiör). Bra tänkte jag! Då får man alltså ta kort tänkte jag och fram med mitt lilla resestativ. Men nej då, för då blir man stoppad av nån "säkerhetspersonal" med barsk min (som i mitt fall) och säger att man inte får fota med stativ. Givetvis kommer ju föjldfrågan: varför? från mig. Vilket han inte kunde svara på. Efter mycket lirkande, fick jag till slut ett lite diffust antagande från honom, nämligen att det kunde vara nån säkerhetsrisk... Men vafan dom kollar ju väskan till varenda historisk byggnad! Och där i syns klart och tydligt att jag har med mig ett resestativ, olika optik och kamera. Jag har frågat på flera ställen om detta men det verkar som att okunskapen i denna fråga verkar vara hög.
Nu undrar jag vad ni har för funderingar kring det här och finns det någon vettig förklaring tro?
Och förresten jag fotade ändå med mitt stativ i smyg
.
Mvh Jive
Nu undrar jag vad ni har för funderingar kring det här och finns det någon vettig förklaring tro?
Och förresten jag fotade ändå med mitt stativ i smyg
Mvh Jive