Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ: Manfrotto/Digipod/Giottos

Produkter
(logga in för att koppla)

Nawi

Medlem
Hej

Jobbar just nu i en fotobutik och hade tänkt köpa ett stativ till min kamera.

Funderade först på att köpa ett DigiPod av något slag för runt 1000kr inkl kulled och väska. Det verkade väldigt bra osv. Men hittar inget vettigt om DigiPod på internet så vågar inte bara köpa sådär, vill inte köpa något som jag kommer slita ut eller som inte kommer hålla länge nog.

Funderar nu på att köpa ett Manfrotto eller Giottos istället. De är långt dyrare men kanske lika bra.

Det viktiga för mig är:
hög maxhöjd (minst 160cm)
helst möjlighet till spagat
helst möjlighet till att vrida ut mittenpelaren
helst ha "benvärmare".

Nu vet jag inte exakt vilka vi har inne i butiken, men vill helst köpa därifrån då jag får en liten rabbat då.

Om jag köper Giottos eller Manfrotto så behöver jag en kulled också. Kan inte så mycket om dom så ni får gärna berätta mer.

Det ska användas till en D80 + 18-135 optik. I framtiden blir det inga monsteroptik utan troligtvis som störst ett 70-200 med teleconverter.

ANNONS
Götaplatsens Foto