Annons

Stativ och fjärrutlösare Minolta

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomdolder

Medlem
Hej allihopa!
Mitt första inlägg här på FS, hoppas på många fler. Har nyligen börjat fota analogt, har en Minolta srt 101 som jag är nöjd med. I köpet medföljde även ett stativ, ett Cullman 2902. Ni får ursäkta min okunskap men jag hittar inget sätt att fästa kameran i stativet, det verkar fattas någon form av bottenplatta. Mailade cyberphoto men de hade inget som kunde råda bot på problemet. Så, min fråga är om någon här har något tips på bottenplatta, alternativt tips på andra stativ som skulle kunna funka till min kamera. Undrar även om någon känner till någon fjärrutlösare till kameran, cyberphoto hade inget som passade...

Allt gott
 

Tomdolder

Medlem
Fjärrutlösare på gamla mekaniska kameror brukade kallas trådutlösare
Exempel
Okej, toppen! Det var en trådutlösare jag menade, tror jag... Så, den som du länkade till funkar till min kamera?
 

Tomdolder

Medlem
Vet inte om just denna passar, men någon sort av Cullmann snabbplatta är vad du saknar.

Tack! Jag får prova helt enkelt. Så jag fäster snabbplattan på toppen av stativet, där den där gröna spärren är? Och sedan skruvar fast i kameran?
 

PMD

Aktiv medlem
Den här snabblattan är förmodligen samma som din, men här ingår också en underdel.

Snabbplattan på Cyberphotos websida ser inte riktigt likadan ut så jag misstänker att den kanske inte passar. Jag skulle nog ringa och fråga innan köp.
 

Tomdolder

Medlem
Den här snabblattan är förmodligen samma som din, men här ingår också en underdel.

Snabbplattan på Cyberphotos websida ser inte riktigt likadan ut så jag misstänker att den kanske inte passar. Jag skulle nog ringa och fråga innan köp.
Okej, tack! Jag har googlat mig gul och blå, hur ska jag hitta en som jag vet passar?
 

PMD

Aktiv medlem
Jag sökte på "snabbplatta Cullman 2902" (utan citationstecken) och fick en massa träffar. Sen valde jag de som verkade vettigast. Just den där plattan på Tradera står det inget om vilken stativmodell den passar till, men underdelen är onekligen mycket lik din. Du skulle kunna kontakta säljaren och fråga. Tyvärr måste man använda Traderas meddelandesystem så man behöver vara inloggad på Tradera.

Cyberphoto kan man som sagt ringa till.
 
ANNONS