Annons

Stativ och skerhetskontroll

Produkter
(logga in för att koppla)

Chewbacca

Aktiv medlem
Fotovæskan går bra att ta med sig men stativ ær lite længre och otypligare. Får man ta med sig de som hanbagage? Stativet jag tænker på ær ett manfrotto 055 pro B.
Har någon provat att ta med sig ett stativ genom sækerhetskontrollen?
Kan dom neka en på planet att ta med det in?

Vad gør man då? Man har ju redan checkat in bagaget.
Vågar man skicka stativet bara sådær, det borde vara ganska støldbegærligt...

Varför måste du ha det i handbagaget? Packa det i resväskan, eller checka in det som specialbagage.
Jag har svårt att tro att det är okej att ha det som handbagage. Värsta batongen;-)

Nej som handbagage räknas det nog som vapen. Minns en artikel om en naturfotograf som framgångsrikt använde sitt Berlebach för att försvara sig mot tre mountain lions....

I resväskan är rätt svar!

Handbagaget får numera endast vara ett kolli och max 55x40x23 cm stort.

Så det man får i det klarar nog inte benämningen stativ ;-)

Hej,
Jag har flög med mitt 055 Pro B i handbaggaget i februari i år. Det var ingen som sa något i säkerhetskontrollen, varken på Kastrup eller på Vanda.

Tänkl på när ni packar ner kameratillbehör i det incheckade bagaget.. Skulle mot förmodan bagaget komma bort.. får man ingen ersättning..

Kameratillbehör, räknas som stöldbegärligt, liksom tillbehör till mobiltelefoner, och datorer..

Har jag lärt mig "the hard way"

Allting som är i metall med styva delar kan betäcknas som vapen eller tillhygge. Några jag känner hade med sig ett par hoppfällbara paraplyer, de snodde de i säkerhetskontrollen rakt av.

Som Agnetha har erfart så kan det bli stulen. det ær dærfør jag frågar. men det ær ju santa tt man kanske kan packa ner det i væskan, om det får plats.

Om man blir stoppad i sækerhetskontrollen, vad hænder med stativet då? får man checka in det som bagage eller tar dom det før alltid? kan man hæmta ut det på hemresan?

ANNONS
Götaplatsens Foto