Annons

STATIV. som kan gå i spagat.

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
Snälla... det billigaste ni vet... vilket är det på rak hand och vars kan man få tag på det? Behöver nu på direkten... måste beställa idag så kanske det kommer tills när jag ska iväg...

tacksam på förhand
/michael.

Manfrotto 190PROB är väl bland de vettigaste stativet, till ett vettigt pris, som kan gå ner i spagat.
Om det är tillräckligt billigt för dig vet jag ju inte förstås. :)

Du kan även använda en rispåse (bean bag), dvs en påse med cirka 2kg ris i, billig, och har bra stabillitet.

-- Nicke

rispåse har jag redan...
Får duga så länge... tar itu med stativet när jag kommer hem.

tack för svar förresten.

rekomenderar verkligen benbo (trekker) som funkar utmärkt för mig. kan vara lite knepigt att manuvrera ibörjan men man lär sig....

Mvh Thomas

Någon som vet om någon affär har Benob stativen inne? Helst i Göteborgs trakten. Stativen verkar intressanta, men skulle vilja känna på dem först.

Och någon som vet hur mycket man kan belasta dem med?

Photax är de enda jag känner till som säljer Benbo. Ingen butik i Göteborg, så i värsta fall får du ta dig till Småland för att kunna klämma på det. Och det kan behövas då handhavandet skiljer sig en del från de flesta andra stativ.

Tack för tipset om Benbo stativen, dom verkar ju vara helt fantastiska för Macro fotografering, heltb klart ett väldigt intressand alternativ.

ANNONS
Götaplatsens Foto