Annons

Stativköp

Produkter
(logga in för att koppla)

Rookra

Ny medlem
Hej,

Jag ska iväg på en längre utomlandsresa och tänkte köpa mig ett stativ till min Nikon D3100. Jag har googlat runt lite men inte riktigt kommit fram till något vettigt.

Jag vill ha ett stadigt stativ som inte väger alldeles för mycket. Pris får gärna inte överskrida 1000kr.

Tack på förhand,

Mvh

Markus

Hej,

Jag ska iväg på en längre utomlandsresa och tänkte köpa mig ett stativ till min Nikon D3100. Jag har googlat runt lite men inte riktigt kommit fram till något vettigt.

Jag vill ha ett stadigt stativ som inte väger alldeles för mycket. Pris får gärna inte överskrida 1000kr.

Tack på förhand,

Mvh

Markus

Proisbegränsningen blir nog lite svår... Ett tips kan vara att se över beg.-marknaden, det finns inga elektroniska komponenter i et stativ (nähä?) så det är ju ett relativt säkert köp. Vad är inte allt för mycket i vikt? :)

Hej,

Tack på förhand,

Mvh

Markus
Titta på detta. Jag vet inget om det själv men ägarna verkar nöjda och det kostar under 1000kr.
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=15525
Såg nu att det var ett enbensstativ. Kan i och för sig vara praktiskt att resa med men var väl inte det du frågade efter. Titta här på fotosidans recensioner eller på Prisjakt.nu så hittar du kanske något. Kan dock vara svårt att få något bra stativ plus huvud för 1000kr.

Med den budgeten blir det begagnat som gäller, om du frågar mig. Sök efter begagnade Manfrotto i 055-serien. Du borde kunna få dem för en tusenlapp, lägg till ett par hundralappar för en enklare kulled.

Begagnade stativ i 055 eller 190 serien skulle jag leta efter. Brukar gå för relativt vettiga priser.

Tack för alla svar,

Begagnat fungerar så klart, ska börja titta på det.

Säg att jag skulle höja budgeten ett par hundralappar, vad skulle ni rekommendera då? 055 eller 190 nya?

Tack,

Mvh

Markus

Tack för alla svar,

Begagnat fungerar så klart, ska börja titta på det.

Säg att jag skulle höja budgeten ett par hundralappar, vad skulle ni rekommendera då? 055 eller 190 nya?

Tack,

Mvh

Markus
Tycker inte Manfrotto är bra sett till vikt. Men 190 är lättare än 055. Titta på Dörr eller Benros alternativ.

ANNONS