Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stepring
- Trådstartare gatica
- Start datum
Det beror på.
Är objektivet för småbild och kameran har mindre sensor är chansen stor att det funkar utan vinjettering eller andra konsekvenser. Det kan till och med ge högre kontrast genom att man skärmar av oönskat ströljus.
Ju vidvinkligare det är desto mindre är chansen att det funkar.
Är det ett tele kommer ljusstyrkan att minska.
Men, du kommer inte att kunna få ett generellt svar av någon eftersom det beror på objektivets konstruktion. Bara för att mitt 17/3,5 gick att steppa ner från 72 mm till 52 mm (!) betyder det inte att det funkar med en annan modell av ett 17 mm-objektiv t ex.
Är objektivet för småbild och kameran har mindre sensor är chansen stor att det funkar utan vinjettering eller andra konsekvenser. Det kan till och med ge högre kontrast genom att man skärmar av oönskat ströljus.
Ju vidvinkligare det är desto mindre är chansen att det funkar.
Är det ett tele kommer ljusstyrkan att minska.
Men, du kommer inte att kunna få ett generellt svar av någon eftersom det beror på objektivets konstruktion. Bara för att mitt 17/3,5 gick att steppa ner från 72 mm till 52 mm (!) betyder det inte att det funkar med en annan modell av ett 17 mm-objektiv t ex.
gatica
Aktiv medlem
jaha tack!
men de så här att jag har 2 objektiv ett 55mm och ett 58mm (gäng måtten alltså). hade tänkta att köpa lite olika filter (polariserings, närbilds, uv, skylight) så tänkte jag istället för att köpa 2 av varge köpa en konverter så man kan använda filterna till båda objektiven.
så min nya fårga lyder:
ska jag köpa ett Stepring 55-58 eller 58-55. resultat messigt.
men de så här att jag har 2 objektiv ett 55mm och ett 58mm (gäng måtten alltså). hade tänkta att köpa lite olika filter (polariserings, närbilds, uv, skylight) så tänkte jag istället för att köpa 2 av varge köpa en konverter så man kan använda filterna till båda objektiven.
så min nya fårga lyder:
ska jag köpa ett Stepring 55-58 eller 58-55. resultat messigt.