Annons

Stockholm central

Produkter
(logga in för att koppla)

Henric86

Avslutat medlemskap
Var på dagsresa till Stockholm med tåg förra veckan. Inför hemresan blev det lång väntan på centralstationen. Blev verkligen gripen av alla människoöden där. Stressade människor, gråtande barn, förvirrade ungdomar, knarakare, alkisar, uteliggare, tiggare, pensionärer som bara sitter... allt...
Tog en hel del bilder, men det känns som om jag aldrig kom in i stämningen.
Finns det ingen av er som har några bilder därifrån?
 
Har jobbat på Stockholm C under många år och konstaterat samma sak som du. Tyvärr har jag inga bilder kvar från den tiden men om jag var du så skulle jag ta en sväng till Stockholm och göra ett projekt.
Värt att nämna i sammanhanget är att man bör vara medveten om att det är en av de mest brottsbenägna platserna i Stockholm och att alla som finns i tex centralhallen inte vill bli fotograferade och kan följdaktligen bli allt ifrån sura till ganska våldsamma.
Men gör ett försök.
 
centralen bilder

det är en fascinerande miljö. jag gjorde ett försök att fånga stämningen på centralen under några dagar. det blev till en utställning som just nu pågår på duvan i linköping. du är välkommen att se ett urval av bilderna på min hemsida. centralen bilder
 
utställningen

mycket riktigt. tack gunnar. adressen är gränden duvan 3. det finns vägbeskrivning under länken. om ni sett utställningen säg gärna vad ni tycker. den pågår till ca 14 jan. god jul / gabriel
 
Henric86 skrev:

Tog en hel del bilder, men det känns som om jag aldrig kom in i stämningen.
Finns det ingen av er som har några bilder därifrån?

Jag förstår hur du menar. Fotograferade en del bl.a på T-Centralen och det krävdes åtskilliga timmar av att bara åka och promenera innan jag hittade "min" stämning av T-Banan. Bodde då i Stockholm men för mig var det en helat annan sak att uppleva dessa platser som betraktare än som resenär. Jag var tvungen att skaffa en distans till alla människor som fanns inpå mig, som del av motivet, för att komma igång.
 
Re: centralen bilder

bjerner skrev:
det är en fascinerande miljö. jag gjorde ett försök att fånga stämningen på centralen under några dagar. det blev till en utställning som just nu pågår på duvan i linköping. du är välkommen att se ett urval av bilderna på min hemsida. centralen bilder

Dom bilderna tycker jag var väldigt lyckade !
 
ANNONS