Annons

Stolen Photos!

Produkter
(logga in för att koppla)

appel79

Aktiv medlem
Han har snott en bild från mig med, och vi kommer från samma stad.

Jag har mejlat han och väntar nu på svar.

Någon som hade bild på killen, var då snäll och skicka den till mig. Jag kanske känner igen han, vem vet. Min bild måste han ha tagit för ca 1-1,5 månad sen, när den låg här på FS, så han har ju hålt på ett tag.
 

popboydeluxe

Aktiv medlem
somn pofa abithch
ni 'r jag full också
men den där jäveln ska ha stryuk så det ryker om det
jura din jävla h*ra
om jag får tag på dig
då jävla ska du få mitt objektiv instoppat nånstans där inte ljuset når
inte ens f 1.2 kommer hjälpa dig
fattar du det? nej självklart så fattar du inte för du snor ju bara andras bilder din idiot

"ja teba zadushu sabaka merskaja"

ja just det
ryska kan jag också

nu fan
nu ska jag sova
det här var stabilt
stabilt som fan

Dr. Alban
klar slut

tack daniel
du är stabil
stabil som fan
du rockar mer än D-Flex
 

Christ

Aktiv medlem
Märkte nyss att det var en av mina bilder där, att man inte äns kan känna sig trygg på fotosidan..... bara att börja Copyrighta allt man äger:(

Dessutom förstår jag inte att han tog "just" den bilden, som jag tom. hade tänkt ta bort:)

Han är garanterat desperat å vill ha brudar:D *SKÄMT*


MVH/Chrille
 

KGS

Aktiv medlem
alla andras bilder verkar duga... tror jag ska radera mina bilder här. De duger inte att stjäla o en kommentar på 14 dagar e inte heller särskilt uppmuntrande... men vafan....
 

Christ

Aktiv medlem
Stackas dig!:)

Jag finner det rätt så humoristiskt när han väljer enbild som jag inte bryr mig så hårt om, och kallar den för Richard:D när han heter Johan:D!!

Se det så här, han vågade inte sno från dig;)


MVH/Chrille
 

Fotograf121

Aktiv medlem
popboydeluxe skrev:
somn pofa abithch
ni 'r jag full också
men den där jäveln ska ha stryuk så det ryker om det
jura din jävla h*ra
om jag får tag på dig
då jävla ska du få mitt objektiv instoppat nånstans där inte ljuset når
inte ens f 1.2 kommer hjälpa dig
fattar du det? nej självklart så fattar du inte för du snor ju bara andras bilder din idiot

"ja teba zadushu sabaka merskaja"

ja just det
ryska kan jag också

nu fan
nu ska jag sova
det här var stabilt
stabilt som fan

Dr. Alban
klar slut

tack daniel
du är stabil
stabil som fan
du rockar mer än D-Flex
Det är här man ska få reda på vem han är och vart han bor. När man vet det gör man följande (då en stämning garanterat inte kommer leda någon vart på en ung kille)

* Beställer tjugotal pizzor hem till honom
* Nattliga felrigningar
* Kasta Ruttna ägg på huset
* Sen sjuka till Papparatzi nivå och ta
pinsamma bilder, Eller nä så lågt kan man
inte sjunka...

Detta tills han ber er alla som blivit bestulna på bilder om en stor ursäkt och skrivit ett mail till alla som kommenterat hans bild och erkänt att han är en bild tjyv.
 

KGS

Aktiv medlem
*garvar* e ingen sport att stjäla av mej, jag skulle bara bli stolt som tuppen *s*

Sålänge det är ickekommersiellt så skulle jag inte ägna nån tid åt att skriva dystra mail. För längesen var jag redaktör för Sveriges största bilklubbs månadsblad och "stal" en bild. Nåja, jag redigerade den till nästan oigenkännlighet (tyckte jag).

Fotografen kände igen den. Skrev ett mycket vänligt mail till mej och förklarade ett o annat(som jag ifos kände till som varandes ARU) o krävde inga ersättningar whatsoever.

Självklart fick han ett omnämnande i den aktuella skriften o jag kommer att behandla den som eventuellt skulle "stjäla" några kilobyte av mej på samma sätt!
 

Midfrost

Ny medlem
Hittade en av mina bilder där.

Trist när någon snor bilder. Men det verkar uppenbarligen röra sig om en tämligen ung kille som säkert inte förstod allvaret i det han gjorde. :)
 

mikahy

Medlem
maybe he makes money?

I noticed that in thumbnails section there is 10,50,200 red marked numbers in some images, maybe this site gives money to some pictures???
 

MWPhoto

Aktiv medlem
appel79 skrev:
Han har snott en bild från mig med, och vi kommer från samma stad.

Jag har mejlat han och väntar nu på svar.

Någon som hade bild på killen, var då snäll och skicka den till mig. Jag kanske känner igen han, vem vet. Min bild måste han ha tagit för ca 1-1,5 månad sen, när den låg här på FS, så han har ju hålt på ett tag.
Så var kan jag maila bild på honom? (mailar i kväll)
 

Dikkeman

Aktiv medlem
Tack

Skulle ändå vilja tacka Victoria Matveeva för hennes jobb, hon har ju hänvisat till rätt adress här på fotosidan där orginal bilden ligger !

lär ju tagit sin tid skulle jag tippa eftersom rubriken är ändrad.
 

vbg_snake

Aktiv medlem
Det är väldigt lätt att sno bilder från alla sidor som publicerar ut bilderna genom HTML.

Högerklicka någonsans ijämte bilden och ta View Source, eller gå upp i menyn och ta View Source eller Visa källa.

Sedan leter ni bara upp vad det står

/obj/12523.jpg t ex

då blir det www.fotosidan.se/obj/121212.jpg
så får in fram bilden i fullformat...


En lösning, kanske lite jobbig, hade varit att inbädda alla bilder man laddar upp i en flashfil, då slipper man just detta. Lite halvjobbigt dock. Finns nästan inget annat sätt att försöka skydda bilder.

Enda sättet är väll att skriva en copyright text över hela bilden. Men hur snygga blir bilderna då =(


MvH

Martin, som gärna hjälper till med en teknisk lösning på problemet
 

forry4U

Aktiv medlem
Gratismedlemmar=Parasiter??????

DogWalker skrev:

Kanske en idé är att begränsa tillgången till sidan som gratismedlem, att man bara har tillgång till forum och vissa bilder som liksom inte "har något värde".

Roine..
Varför inte göra det svindyrt att vara medlem, säg 10 lax per år så slipper ni oss "snyltande" Gratismedlemmar,
Då kan ni tillhöra en liten exklusiv klubb där ni kan ägna er åt inbördes beundran av varandras bilder...

Är det så man skall tolka ditt önskemål eller....
undrar
/Göran Forsberg
 
ANNONS