Emeleus
Aktiv medlem
Hej!
Jag har en liten undran här bland er alla kunniga proffs beträffande taxor, priser mm.
Det är så att vi fått en maffig förfrågan om mellan 100 - 200 bilder för en större organisation här i Finland.
Problemet är att vi pga. språkförbistringen missuppfattat deras förfrågan om användningsområdet för bilderna.
Vi har tagit för givet att de ska användas inom organisationen men nu har vi talat med en av cheferna där och fått förstå att de vill ha alla rättigheter.
Bla. vill de kunna lägga ut alla högupplösta bilder på deras hemsida för nerladdning till pressen etc.
Vi har en mycket god relation till organisationen eftersom vi gjort mycket arbete åt dem förut. De har sitt möte där de beslutar i frågan i morgon så det brinner i knutarna.
Priset bör väl rimligtvis bero på hur de ska användas och publiceras.
Vi har redan skickat vår offert baserat på användning endast inom organisationen men vi har sett en liten lucka i deras skriftliga förfrågan där det inte framgår riktigt tydligt hur långt användningsområdet ska sträcka sig och vi tänkte komplettera offerten eftersom vi givit ett för lågt pris.
Har ni några bra tips om hur de olika användningsområdena påverkar priset?
Tack på förhand!
Jag har en liten undran här bland er alla kunniga proffs beträffande taxor, priser mm.
Det är så att vi fått en maffig förfrågan om mellan 100 - 200 bilder för en större organisation här i Finland.
Problemet är att vi pga. språkförbistringen missuppfattat deras förfrågan om användningsområdet för bilderna.
Vi har tagit för givet att de ska användas inom organisationen men nu har vi talat med en av cheferna där och fått förstå att de vill ha alla rättigheter.
Bla. vill de kunna lägga ut alla högupplösta bilder på deras hemsida för nerladdning till pressen etc.
Vi har en mycket god relation till organisationen eftersom vi gjort mycket arbete åt dem förut. De har sitt möte där de beslutar i frågan i morgon så det brinner i knutarna.
Priset bör väl rimligtvis bero på hur de ska användas och publiceras.
Vi har redan skickat vår offert baserat på användning endast inom organisationen men vi har sett en liten lucka i deras skriftliga förfrågan där det inte framgår riktigt tydligt hur långt användningsområdet ska sträcka sig och vi tänkte komplettera offerten eftersom vi givit ett för lågt pris.
Har ni några bra tips om hur de olika användningsområdena påverkar priset?
Tack på förhand!







