Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stor ram - 176 x 50 cm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Jaha, då har jag äntligen fixat i ordning mitt mästerverk... Det är nio bilder som jag gjort ett montage av och framkallat hos Crimson.

Men...

...nu har jag fått problem. Jag vill rama in bilden. Den mäter nätta 1759 x 499 mm.

För min del räcker det med att få glas framför bilden. Är det någon som vet ett bra och helst prisvärt ställe i Stockholm som kan hjälpa mig med sånna mått?

Bilden finns här för den som är intresserad.

Maffig bild det där.. och säkert en hel del jobb att få till den.
Jag känner inte till några ställen i Stockholm men kan inte tänka mig att storleken blir något problem hos en inramare eller glasmästare.
Självklart skall du rama in den snyggt och ordentligt. Jag får rysningar när du säger "bara glas" ;)

/Patrik

Jag har beställt ramar på gallerix som varit 200 cm x72cm.Du bör lämna in bilden på kapaskiva så monterar dom ramen.Om jag inte minns fel så gick ramen på 800 kr en diskret svart tunn ram men det finns många olika att välja mellan.

Tack Ove, Patrik och Kenneth!

Ja, jag ska nog inte "bara" ta glas, det är ju till att vara snål. Det blir nog till att gå till något profs och se vad de kan göra. Gallerix har jag precis läst att andra har gått till och varit nöjda. Jag ska höra med dem vad de har att erbjuda.

Oj, missade det där med kapaskiva. Var kan jag hitta sådan och hur ska jag montera bilden på den?

Jag tyckte att montering hos Crimson var lite väl dyrt så jag nöjde mig mig endast att få den utskriven. Var det dumt kanske?

Thomas Olinger skrev:
Oj, missade det där med kapaskiva. Var kan jag hitta sådan och hur ska jag montera bilden på den?

Jag tyckte att montering hos Crimson var lite väl dyrt så jag nöjde mig mig endast att få den utskriven. Var det dumt kanske?

Jag tycker inte kapamontering hos Crimson är dyrt, gå tillbaka dit vetja. Crimson har bra priser, det finns dyrare men knappast billigare. Man kan köpa kapa på t ex Matton och montera själv, men om du misslyckas med limningen så är det kört. Du behöver ingen ram om du har kapa men det är ju en smaksak.

Lycka till!
//
Nina

ANNONS
Götaplatsens Foto