Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

strul med cf-kortet!

Produkter
(logga in för att koppla)

kaiija

Ny medlem
hej!
tänkte höra med er som har canon kamera..kan tilllägas att jag är helt ny på det här med kameror..
fick hem min canon eos 400d i går och köpte ett cf-kort som jag stoppade i.då kom ikonen upp och medelade att det var problem med cf-kortet,jag formaterade då och efter det kom ikonen med err99 upp på skärmen,nån som har någon aning om vad som blev fel,kan inte kontakta återförsäljaren så här dags heller,så jag vänder mig med hopp till er kära vänner :)

Prova att formatera kortet i datorn först och sen i kameran. Det har jag behövt göra någongång.

Err99 är ett allmänt felmeddelande som kan betyda vad som helst.

Vad var det för CF-kort? Det finns flera trådar här på forumen där bl.a. 400D har fått problem med lågpris-minneskort.

Om du skulle börja fundera på ett nytt/annat kort kan jag med eftertryck rekommendera Ridata, säljs av bl.a. ZebraMedia. Har funkat som en (schweizisk) klocka hur länge som helst. De är dessutom rejält mycket billigare än t.ex. Sandisk.

ANNONS
Götaplatsens Foto