Annons

Studiecirkel i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

jgran

Aktiv medlem
Hej,​

Jag vill dra igång en studiecirkel i Göteborg för att fördjupa mig i foto och allt som hör till och jag undrar om det är någon i Göteborg som skulle vara intresserad av att vara med.

Studiecirkeln kommer bedrivas på ett av studieförbunden här i Göteborg där vi får låna studio och ljus helt gratis. Var exakt cirkeln kommer bedrivas får medlemmarna i cirkeln bestämma, ute, inne, studio, stan osv... Men tanken är att man varje gång fokuserar på något ämne som vi ska fördjupa oss i, allt för att bli bättre fotografer.

Jag ser studiecirkeln lite som att gå till gymmet fast för fotointresserade.

Jag kan berätta lite om mig själv.
Jag heter Johan och bor i Göteborg, 32år, jobbar som ingenjör här i stan och är väldigt intresserad av foto. Fotat större delen av mitt liv men inte riktigt tagit det på allvar förens ett par år tillbaks.
Har gått en del kurser och läst lite böcker men är ganska självlärd, även provat att jobba som mäklarfotograf en kortare tid. Jag skulle gärna jobba som fotograf men vet att det är en bit dit.

Studiecirkeln tänkte jag dra igång i vår och min förhoppning är att den ska gå mellan 1g/vecka - 1g/mån, hellre fler gånger än färre.
En studiecirkel är gratis men bedrivs utan lärare så det krävs att alla är engagerade.

För att dra igång en studiecirkel krävs minst 3 och mest 12 personer.

Är ni intresserade så skriv några rader om er själva och berätta om ert fotointresse.

Eftersom en studiecirkel kräver engagemang så är det vad jag önskar av er som vill vara med.
Intresse och engagemang går före kunskap men jag vill att ni som anmäler er inte ska vara nybörjare och ni ska ha gått ifrån autoläget.
Förstår ni vitbalans och reglagen som styr exponeringen av bilden så har vi kommit en lång bit.
Men är man engagerad så suger man i sig kunskap som en svamp.

Mvh
//Johan
 

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
det låter kul! men tyvärr har jag lite struligt med planeringen framöver så jag vet inte om jag kan satsa på nåt sånt där, men vi får väl se.
 

northdog

Aktiv medlem
Jag vill gärna vara med. Vilket bra initiativ!
Jag har en del böcker och annat material som man kan hämta information ifrån och även ha som källor till inspiration.
//Robert
 

jgran

Aktiv medlem
En anmäld:

Johan Hansson

Ni som är intresserade kan skicka mail internt till mig!

//Johan
 

jgran

Aktiv medlem
Två anmälda:

Johan Hansson
Robert Hederhov

Ni som är intresserade kan skicka mail internt till mig eller skriva här

//Johan
 

jgran

Aktiv medlem
Tre anmälda

Johan Hansson
Robert Hederhov
Stefan Altvall

Ni som är intresserade kan skicka mail internt till mig eller skriva här och berätta om er själva och ert fotointresse.

//Johan
 

jgran

Aktiv medlem
Fyra anmälda:

Johan Hansson
Robert Hederhov
Stefan Altvall
Peter Nyström

Ni som är intresserade kan skicka mail internt till mig eller skriva här och berätta om er själva och ert fotointresse.

//Johan
 

pros

Aktiv medlem
Jag är också intresserad!

34 år. Fotar som amatör men har nytta av det i jobbet. Intresserar mig för tekniker bakom foto och har lätt för den biten. Blixtljussättning är kul och krävande.

Försöker att bli bättre på det fotografiska uttrycket, att se bilden.

Foto för mig är en skön meditativ syssla där jag vill försöka göra så mycket som möjligt redan i fotoögonblicket. Sitter mycket framför burken på dagarna så slutredigering är ibland ett litet hinder som blir till ett nödvändigt ont.

Med en kurs som den här så hoppas jag på att få fler och bättre anledningar att faktiskt utöva min hobby.
 

jgran

Aktiv medlem
34 år. Fotar som amatör men har nytta av det i jobbet. Intresserar mig för tekniker bakom foto och har lätt för den biten. Blixtljussättning är kul och krävande.

Försöker att bli bättre på det fotografiska uttrycket, att se bilden.

Foto för mig är en skön meditativ syssla där jag vill försöka göra så mycket som möjligt redan i fotoögonblicket. Sitter mycket framför burken på dagarna så slutredigering är ibland ett litet hinder som blir till ett nödvändigt ont.

Med en kurs som den här så hoppas jag på att få fler och bättre anledningar att faktiskt utöva min hobby.
Hej Per!

Kul att du vill vara med.

Nu är det ingen kurs utan en studiecirkel, deltagarna kommer själva att att göra upplägget, så det kommer krävas en del engagemang av de som är med.

Är du fortfarande intresserad så är du varmt välkommen.

Mvh
Johan
 

nicklasl

Aktiv medlem
Lite mer info om mig.

36år, jobbar inom IT. Fotar mestadels mars/april - oktober och "vilar/tappar inspirationen" över vintern. Gillar mestadels natur/landskap samt fågelfoto, ibland lite urbana landskap. Jag började med foto runt millenieskiftet och har haft det som hobby av och till.

Lite bildreferenser finns på mitt flickr-konto: http://www.flickr.com/photos/nicklasl/
 

jgran

Aktiv medlem
Lite mer info om mig.

36år, jobbar inom IT. Fotar mestadels mars/april - oktober och "vilar/tappar inspirationen" över vintern. Gillar mestadels natur/landskap samt fågelfoto, ibland lite urbana landskap. Jag började med foto runt millenieskiftet och har haft det som hobby av och till.

Lite bildreferenser finns på mitt flickr-konto: http://www.flickr.com/photos/nicklasl/
Hej Nicklas!

Jag sätter upp dig som anmäld.

Fina bilder du har på ditt flickr-konto!

Känner precis som du med att fotointresset dör ut vintertid, det är ju helt svart ute när man kommer hem från jobbet. Men det är då man ska förfina sitt studioarbete och det kommer det nog bli en hel del.

Hur ser du med tid, hur ofta vill du träffas?

Vi kommer köra ett möte IRL lite längre fram, men jag hör av mig om tid för det, inte allt för långt fram.

//Johan
 

jgran

Aktiv medlem
Fem anmälda:

Johan Hansson
Robert Hederhov
Stefan Altvall
Peter Nyström
Nicklas Broberg Larsson

Jag efterlyser tjejer och unga(under 30), ni behöver inte vara båda. Ni kommer lära er hur mycket som helst om ni är med i den här studiecirkeln och det är gratis, studio med utrustning!
För bra för att vara sant? Ja nästa...

Ni som är intresserade kan skicka mail internt till mig eller skriva här och berätta om er själva och ert fotointresse.

//Johan
 

pros

Aktiv medlem
Hej Per!

Kul att du vill vara med.

Nu är det ingen kurs utan en studiecirkel, deltagarna kommer själva att att göra upplägget, så det kommer krävas en del engagemang av de som är med.

Är du fortfarande intresserad så är du varmt välkommen.

Mvh
Johan
Var nog bara lite snabb att använda ordet kurs. Läser man "studie" i någon form så blir det snabbt kurs i mitt huvud. :) Påståendet om att jag hoppas få inspiration till fler anledningar att utöva foto som hobby står dock kvar. Så japp. Jag är fortfarande intresserad.
 

jgran

Aktiv medlem
Var nog bara lite snabb att använda ordet kurs. Läser man "studie" i någon form så blir det snabbt kurs i mitt huvud. :) Påståendet om att jag hoppas få inspiration till fler anledningar att utöva foto som hobby står dock kvar. Så japp. Jag är fortfarande intresserad.
Hej Per,

Jag anmäler dig till studiecirkeln.

Har du något som du speciellt som du vill lära dig mer om?

Vad tror du om tid? Hur ofta vill du att gruppen träffas?

Vi kommer ha ett möte IRL om ett tag, inte allt för långt fram i tiden, där vi kommer prata om upplägg och tider. Jag återkommer till dig om det.

//Johan
 

jgran

Aktiv medlem
Sex anmälda:

Johan Hansson
Robert Hederhov
Stefan Altvall
Peter Nyström
Nicklas Broberg Larsson
Per Rosenberg

Ni som är intresserade kan skicka mail internt till mig eller skriva här och berätta om er själva och ert fotointresse.

//Johan
 
ANNONS