Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studio blixtar.

Produkter
(logga in för att koppla)

Taxi

Aktiv medlem
Hej jag kan ej bestämma mig så jag frågar er.

Jag har i dagsläget två st Bx400 Blixtar och har nu bestämt att köpa två till.

Har olika tankar tänkte lägga ca 7000 på det och 3000 på nya softboxar raster m.m

Duger dom lite billigare blixtrana att använda till att lysa upp skugg sidor bakrunder hår m.m och sen använda mina befintliga till att lysa upp motivet ???

Tankarna är

Kaffebrus lite starkare modeller vilken styrka jag bör satsa på skulle jag gärna ta förslag om.

Eller Elinchrom d light 2 eller 4 .

Eller bör jag köpa bx 400 igen och vänta lite på att köpa raster softboxar .

Vad är skilnaden på kaffebrus med Elinchrom rent funktionsmässigt laddtider m.m ????

Anders

det finns 1 anledning att du skall köpa elinchrome, och det är att alla tillbehör passar och du är mer flexibel, dock så är det lite dyrare. hade tittat på ELinchroms billiagare saker iställer för något annat märke.

tror iofs att kaffebrus har tillräcklig ljusstyrka för det du beskriver att du skall ha det till, men du behöver en uppsättning paraplyer mm till.

//J

Jo ljustyrkan tror jag med att kaffebrus har.

Men vad jag tvekar på är uppladdningstid stabiliteten på själva ljusstyrken m.m.

Sen olika fattningar kanske jag inte bryr mig så mycket om utan man kan ju ha olika tillbehör till dom olika kitten.

Anders

Ingen som har koll på Uppladdnings tid i praktiken det kittet jag funderar på 500 w/s men vill gärna veta hur dessa är i stabilitet och uppladdningstider så man ej köper grisen i säcken .

Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto