Annons

Subventionerade dig.kameror

Produkter
(logga in för att koppla)
En fördel om man tecknar detta abbonemang måste vara att man måste få tummen ur arsle och skicka in 25bilder imånaden så man får dom på papper.

att man dessutom får en fickkamera på köpet kan väl inte vara fel.

Funderar starkt på att teckna mig på ett abbonemang, främst för att känna mig tvingad att skicka in bilder och få dom på papper till familjens glädje...

Om man tänker att man får kameran på köpet så blir det ganska dyra bilder i stället. I fallet med Olympusen skulle det bli drygt 11kr per kopia. Men visst skulle man få tummen ur om man i alla fall måste betala 11kr för kopiorna oavsett om man sickar in några bilder eller ej.

Om det är samma allriskförsäkring som elektronikbranschen för övrigt kör med så kan man följa konsumentverkets råd och spara in denna utgift.

Produkten har enligt lag 1 års garanti.

3-års försäkringen är än dummare då de drar av för värdeminskningen. Finns ett otal fall gällande köpare av videokameror som känt sig direkt lurade på den satta värdeminskningen.

Försäljningen av allriskförsäkringar verkar vara branschens bästa knäck och ibland direkt oseriös.

Se bara på alla 3-årsförsäkringar som luras på mobilköpare. Hur många behåller mobilen i 3 år??

Här finns Fotoquicks pristabell. Verkar tyvärr som om det skulle bli en rätt dyr affär :(

Nåväl-jag gillar tanken. Förhoppningsvis blir det fler labb som hakar med lägre priser som följd.

Skärpning Kodak!

Gränsande till bedrägeri att kalla detta för "subventionering" när det i praktiken rör sig om ett kreditupplägg till 6,5% effektiv ränta.

- Köper jag den "subventionerade" kameran inklusive 25 bilder i två år kostar det 6623:-

- Köper jag samma sak av cyberfoto och fotolabo, blir priset 6199:-

Ovan har jag räknat med allt (aviseringsavgifter, expidionsavgifter, PF etc) för en My400.

Rätta mig om jag har fel.

Jag tolkade innehållet fel...trodde att bilderna var den obligatoriska månadskostnaden...nu suger ju erbjudandet klockrent... Jag vann förresten en Coolpix 2100 igår så jag behöver inte fundera mer på en liten kamera till frugan...
;)

Sabud skrev:
Om det är samma allriskförsäkring som elektronikbranschen för övrigt kör med så kan man följa konsumentverkets råd och spara in denna utgift.

Produkten har enligt lag 1 års garanti.

3-års försäkringen är än dummare då de drar av för värdeminskningen. Finns ett otal fall gällande köpare av videokameror som känt sig direkt lurade på den satta värdeminskningen.

Försäljningen av allriskförsäkringar verkar vara branschens bästa knäck och ibland direkt oseriös.

Se bara på alla 3-årsförsäkringar som luras på mobilköpare. Hur många behåller mobilen i 3 år??

Enligt lag har man 6 månaders garanti. Efter det tar Konsumentköplagen vid. Då är det upp till kunden att påvisa för leverantören att felet har uppstått under garantitiden.
Varken garantin eller konsumentköplagen ger ett skydd om du skulle tappa prylen, få vatten på den, mm.

De flesta 3års försäkringar har ingen värdeminskning alls.

Huruvida det är det bästa knäcket eller inte vettefan. Pengar tjänas oftast på merförsäljning, där naturligvis Sakförsäkringen ingår. Det stora är nog ändå minnekort, kameraväska, mm.

Sedan kan jag defenitivt hålla med om att vissa försäljare är rätt agressiva när det gäller att sälja försäkringar.
Jag är jättenöjd om bara kunden har funderat om den verkligen behöver en tilläggsförsäkringen eller inte.

Något som de flesta säljare verkar glömma är att en nöjd kund kommer tillbaks och köper minnen, väskor, mm. Oftast lämnar de in filer för att få på papper också. Inte sällan rekomenderar de sina bekanta att köpa sin kamera hos mig också. DET ger mig mer pengar än att tjata på någon kund något de inte vill ha.

Verkar det rörigt så är det för att jag är trött nog att sova 100år.

/Tobbe-som inte jobbar på Kodak eller Fotoquick

ANNONS
Götaplatsens Foto