Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sunpak DX12R med 10d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter Thorén

Aktiv medlem
Hej,
Jag har sedan tidigare en Sunpak DX12R ringblixt med tillhörande EOS tillbehörssko för full automatik med min T90. Nu har jag en 10d och eftersom ringblixten inte har E-TTL så inser jag att det inte fungerar fullt ut men vet någon om jag kan köra ringblixten och min 10d manuellt? Jag har sett diskussionerna om digitalkameror och blixtars strömstyrka så man är ju lite tveksam att bara sätta på blixten och prova...

Tack,

Peter

Fick svar från Sunpak i USA om någon annan är intresserad:

Dear Peter,
The DX-8R is a film dedicated flash, therefore will only work in Manual mode with a digital camera. You can use the set-up you already have, however the camera must be in Manual mode and the flash in either Manual or Auto only, no TTL. Also, if you would be interested in a new flash we have the PZ40X for digital cameras, although it is not a ring flash. Please see www.sunpak.com for more details.

Thank You,
Dana Kurek
ToCAD Customer Service
973-428-9800 x118
[email protected]

ANNONS
Götaplatsens Foto