Annons

Supertele 500/8

Produkter
(logga in för att koppla)
.

Hittade en tysk ebay sida med samma objektiv

http://cgi.ebay.de/Super-Teleobjekt...02670934QQihZ001QQcategoryZ4687QQcmdZViewItem

där han som säljer det på Tradera har hittat testbilden.I tradera annonsen står det

"Auktionen gäller ett sprillans nytt ouppackat objektiv från Sigmaringen i Tyskland med garanti. Det har en äkta brännvidd på 500 mm/8 och med APS-C sensor blir brännvidden istället 800 mm. Fokus och bländare ställs in manuellt."

Sigmaringen är en ort i Tyskland och i Tyska Ebay annonsen står det att det objektivet finns i Sigmaringen ,jag fattade det som att det fanns en butik som heter så Skumt

"Han" är inte särskilt "skum" av sig, och om du undrar över något så får du gärna kontakta mig direkt via mailen så svarar jag så fort jag kan och orkar. Jag fick igår reda på att min far svävar mellan liv och död, så jag mår inte särskilt bra och såna här inlägg gör inte det hela bättre precis. Det finns trots allt viktigare saker i livet.

:: Susanne ::

Re: .

Canon1022 skrev:
Hittade en tysk ebay sida med samma objektiv

http://cgi.ebay.de/Super-Teleobjekt...02670934QQihZ001QQcategoryZ4687QQcmdZViewItem

där han som säljer det på Tradera har hittat testbilden.I tradera annonsen står det

"Auktionen gäller ett sprillans nytt ouppackat objektiv från Sigmaringen i Tyskland med garanti. Det har en äkta brännvidd på 500 mm/8 och med APS-C sensor blir brännvidden istället 800 mm. Fokus och bländare ställs in manuellt."

Sigmaringen är en ort i Tyskland och i Tyska Ebay annonsen står det att det objektivet finns i Sigmaringen ,jag fattade det som att det fanns en butik som heter så Skumt

Jo, Sigmaringen är en ort i Tysklande där jag varit på besök, finns kopplingar till kungafamilen. Annonsören åsyftade säkert orten och inget annat. Har sett liknande anonser på Ebay och de verkar säljas under flera olika märken.
Man inte förvänta sig samma prestanda som Canons L-serie till det priset så klart. Kan nog ändå vara intressant ifall det går att få tag i fler testbilder.

Köp inte skräpet. Det är sorgligt vad folk försöker kränga iväg.
Gluggen på e-bay.de är manuell fokus, ingen bländarkoppling osv osv, antagligen med M42-gänga och sedan adapter.

Det känns som om Sigmaringen används för att försöka anknyta till Sigma objektiv, trist knep.

Gunnar D skrev:
Köp inte skräpet. Det är sorgligt vad folk försöker kränga iväg.
Gluggen på e-bay.de är manuell fokus, ingen bländarkoppling osv osv, antagligen med M42-gänga och sedan adapter.

Det känns som om Sigmaringen används för att försöka anknyta till Sigma objektiv, trist knep.

Har kollat på en del bilder jag hitta på nätet, ser ut som man fotat genom ett dricksglas.

Tamron 200-500 eller Sigma Bigma ger åtminstone hyfsat bra resultat. Man får det man betalar för.

Har man inte hört talas om fabrikatet bör man fundera en extra gång..

Och vilken garanti har du att bilden är tagen med ett sådant objektiv?
Och jag tycker inte det gagnar resten av fotosidans besökare om man ska dra alla frågor privat, det kallas forum detta.
Jag skulle tro att säljaren kan ge oss prov på objektivets förträfflighet, men eftersom h*n inte ens vet fabrikatet, utan en vän gissar, så känns det väldigt osäkert.

Gunnar D skrev:
Och vilken garanti har du att bilden är tagen med ett sådant objektiv?
Och jag tycker inte det gagnar resten av fotosidans besökare om man ska dra alla frågor privat, det kallas forum detta.
Jag skulle tro att säljaren kan ge oss prov på objektivets förträfflighet, men eftersom h*n inte ens vet fabrikatet, utan en vän gissar, så känns det väldigt osäkert.

Det är ok att hoppa på säljaren fast hon finns med i tråden?

Det finns väl inga garantier att någon bild är tagen med ett visst objektiv? När det gäler analog utrustning kan man inte bevisa något och manuella objektiv på en dslr (i alla fall när det gäller Pentax) visas inte i Exif.

ANNONS