Menar du på fullaste allvar att du vill jag ska förklara vad jag menar med sysselsättningsproblem? En vuxen normalbegåvad människa, som åtminstone klarat sig igenom den obligatoriska grundskolan, borde kunna lista ut det med ett minimum av hjärnkapacitet.
Jag förstår att jag kanske verkar osysselsatt för att jag är så aktiv i forumet. Däremot är det ganska trångsynt att dra slutsatsen att bara för att jag är aktiv i ett forum på Internet så är jag sysslolös. Även då jag gick i skolan (precis tagit studenten) så var jag aktiv på Internet på olika sätt. Jag förnekar med andra ord inte att jag är en datornörd/Internetnörd och för tillfället har jag det rätt lugnt i vardagen men jag skulle i princip kunna skriva så mycket som jag gör nu även då jag gör annat, för jag är rätt snabb på tangenterna/aktiv när jag väl sitter framför datorn.
Signaturen, eller rättare sagt könet, på den som skriver på ett internetforum har stor betydelse för hur den sociala interaktionen fortgår. Det finns en hel del forskning idag på hur människor beter sig på olika typer av internetforum och ett väldigt tydligt beteende är just att killar/män beter sig helt annorlunda mot tjejer/kvinnor än de gör mot killar/män i motsvarande situation. Det har tex gjorts kontrollerade försök där samma person ställer samma frågor under olika identiteter och konsekvent blir bemötandet annorlunda beroende på om respondenten är man eller kvinna.
Källor till dessa forskningsresultat?

Jag tror dig dock så du behöver inte komma med källor, däremot är det bra att kunna referera till källor när man menar att det finns.
Det är faktiskt sant som du skriver, att man blir bemött på ett annat sätt när man är en tjej. Jag vet inte om jag tycker att det är bra eller dåligt, det beror på hur man ser det. Om man nekar att tjejer blir behandlade på ett annat satt av killar på Internet, så kan man inte vara särskilt aktiv själv på Internet eller också blind.
Jag har besökt olika communitys och chatter, oftast i syfte att bara snacka skit. Det är dock svårt att som tjej bara besöka en community eller chatt och förvänta sig att bara snacka skit, varje gång och jag menar verkligen varje gång, så slutar det med att killen stöter på en. Det spelar liksom ingen roll att jag inte har bild eller något, utan bara för att jag är tjej så är jag tydligen intressant oavsett. Det kan vara rätt frustrerande i längden att aldrig kunna snacka med motsatta könet utan att bli sedd som ett potentiellt ragg.
För vara övertydlig så tänkte jag dra ett exempel. Snyggastechatten, vet inte om alla känner till den här, men det är en chatt som i princip bara består att desperata killar.
Om du har ett neutralt eller ännu bättre ett namn som antyder att du är en tjej, så får du tusen PM från killar. Helt ärligt, du behöver inte ens skriva i öppna chatten trots att du PRECIS kommit in, det verkar som killarna där har full koll på alla namn i listan och så fort ett nytt namn dyker upp och ger antydan att det är en tjej, så skriver de.
En natt var jag uttråkad och gick in på Snyggastechatten, dock med ett neutralt namn så det blev lite färre PM när jag först kom in. När jag sen började skriva i allmänna chatten och det efter en relativt lång tid framgick att jag faktiskt var en tjej, så strömmade PM in... En kille på MSN skulle joina mig på chatten och jag frågade vem han var och då hade han döpt sig till Sandra15 och självklart brast jag ut i skratt och frågade varför. Då sa han att det är så roligt att driva med alla desperata killar som skriver och visst är det så. PM strömmade in och där satt vi och skrattade. Samtidigt som det är roligt är det lite sorgligt, för det blir svårt att INTE se killar som djur när det fungerar så här på Internet.
PS! Jag menar nu INTE att ni som svarar i mina trådar fungerar eller svara i mina trådar bara av principen att jag är en tjej. Även om, så är det rätt ointressant för mig, huvudsaken för mig är att få svar på mina frågor och varför ni behagar att svara mig spelar inte så stor roll.
Många frågor kanske är dumma

men om man inte frågar så får man ju aldrig veta, ett motto jag lever efter som kunskapstörstig. Jag har faktikst lärt mig och lär mig fortfarande mycket genom Internet.
Du själv hade med stor sannolikhet inte skrivit ditt inlägg på det sätt som du gjorde, om jag varit kvinna och reagerat på Snuskfias 410+ inlägg på kort tid.
Nu ska vi inte vara så hårda.
Sedan gör du en annan tankevurpa. Om det nu är så att Snuskfia har oinskränkt rätt att ställa hur många frågor som helst under vilken tidsperiod som helst, hur kan det komma sig att min rätt att reagera på detta är inskränkt? Har olika människor olika rättigheter på olika internetforum enligt ditt sätt att se på tillvaron?
Du har väl rätt att uttrycka din åsikt, problemet nu är bara att tråden frångår trådämnet. Du kan skapa en ny tråd om Snuskfias alla inlägg eller Män vs Kvinnor. Jag lovar att delta i tråden.