Annons

Surl?

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
www.surl.se ska det gå att ladda upp bilder. Men det ges ingen information om vem/vilka som ligger bakom den sidan. Någon som vet något mer? Vad är syftet med sidan? Kan man ta bort sina bilder efteråt? Erfarenheter?

Syftet är väl detsamma som TinyURL.com och Imageshack kombinerat. Naturligtvis inget att använda som eget fotoalbum eller för något annat seriöst, men ibland har man ju bilder som man snabbt behöver ladda upp för något syfte. Det enda du får när du laddar upp en bild är en direkt-URL till bilden utan någon möjlighet att göra något med den.

Vilka som har gjort sidan osv har jag ingen aning om, skulle väl iofs gå att få fram vilka som har registrerat domänen om du är så nyfiken, men snälla är de ju som erbjuder en gratistjänst.

Hmm, undrar dock om det efteråt går att ta bort bilder som man bara för en stund vill visa.... synd att sidan inte ger den minsta lilla information till skillnad från Imageshack som ger en mängd information.

light skrev:
www.surl.se ska det gå att ladda upp bilder. Men det ges ingen information om vem/vilka som ligger bakom den sidan. Någon som vet något mer? Vad är syftet med sidan?
syftet med sidan är, preics som de övriga svarat, ungefär detsamma som med shorl, tinyurl mm. Fast den kan lite mer.
Tror att det är fler än Erik bakom den nu men jag har för mig att det var Erik Junesjö (forum-master och lite annat på idg.se) som startade det hela för några år sedan.

Har aldrig funderat på att ta bort saker, jag lägger inte upp sånt som inte lika gärna kan få ligga.

Edit: Angående borttagningen kan du ju alltid maila dem och fråga. [email protected]

ANNONS
Götaplatsens Foto