Annons

Svensk instruktionsbok till Canon EOS 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
Jag har beställt en 10D från Tyskland. Manual på engelska har jag redan laddat hem, men är det nån som vet om man kan få tag på en svensk version i PDF-format eller liknande?

Jag jobbar i fotobutik och kan tala om att det enklaste är att gå in till valfri kamerahandlare och be dem beställa en från Canon. Manualen kommer med programvara och kostar ca 450 kr.

/Jon som borde sova nu...

Stämmer bra det. Min gissning är att en usb-kabel kostar ca 3-400 kr. Alternativet är ju att skaffa sig en usb-kortsläsare så slipper du hålla på och pula med sladden varje gång. Dessutom finns det läsare som går på usb2 som är snabbare.

/Jon som nu springer iväg till jobbet i julrushen

Jag vill kunna ändra ägarens namn i kameran efersom jag köpte den begagnad, och då måste jag kunna koppla kameran till datorn. Jag har redan en kortläsare.

300-400kr är dock lite mycket för en kabel.

Ursäkta Björn, med vad tusan har din fråga med min bruksanvisning att göra? Starta en ny tråd om du har en ny fråga.

MathiasT skrev:
Ursäkta Björn, med vad tusan har din fråga med min bruksanvisning att göra? Starta en ny tråd om du har en ny fråga.

Manual och usb-kabel är båda tillbehör till kameror (Canon i det här fallet). I denna tråd frågade du hur man kan få tag i en svensk manual (tillbehör), du fick ett svar och jag passade på att fråga om detta är ett bra sätt att även köpa ett annat tillbehör (en usb-kabel).

Jag fick som svar att det går utmärkt att köpa en usb-kabel (tillbehör) på detta sätt, men att det är smidigare med en kortläsare om jag vill föra över bilderna från kameran till datorn. Jag förklarade då varför jag vill köpa en usb-kabel.

Om du vill ha någon annan tråd förklarad för dig, så står jag gärna till tjänst. Men i längden så är det nog enklare för oss båda om du tar och läser in Svenska A på Komvux.

?

Nu ska du inte vara dum!

Om du har en fråga om hur man lättast får tag i en kabel till en D30, tror du då att folk som kan hjälpa dig med detta hajjar till när de ser rubriken Svensk instruktionsbok till Canon EOS 10D och tänker att i den där tråden finns säkert en fråga om D30.

För övrigt min svenska är ypperlig.

Det är ju knappast ovanligt att trådar här svävar ut lite, och det är ju knappast något fel med det. Det gör väl inte dig något att någon annan ställer en närliggande fråga i din tråd?

Anledningen att det blir så här är väl att man utgår ifrån att en person som besvarat en fråga sannorlikt även kan ha svaret på en anknytande fråga, och frågar man i samma tråd så är man ju rätt säker på att den person som besvarade ursprungsfrågan även kommer att läsa den nya frågan.

MathiasT skrev:
?

Nu ska du inte vara dum!

Om du har en fråga om hur man lättast får tag i en kabel till en D30, tror du då att folk som kan hjälpa dig med detta hajjar till när de ser rubriken Svensk instruktionsbok till Canon EOS 10D och tänker att i den där tråden finns säkert en fråga om D30.

För övrigt min svenska är ypperlig.

Eftersom en manual och en usb-kabel båda är tillbehör som man köper från Canon, så tycker jag inte att det är konstigt att fråga om det även går bra att beställa en usb-kabel i en butik.

Jag hoppades att Jon skulle kunna svara på detta eftersom han jobbar i en fotobutik, och kunde svara på din fråga om manualen. Och jag tycker inte att det är att anta för mycket.

Tråden är ganska långt från ämnet nu, släpp sidospåret nu. Det gör inte någon annan nytta än att sänka stämningen.

ANNONS
Götaplatsens Foto