Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Svenska Rallyt

Produkter
(logga in för att koppla)
Precis. Såg ingen anledning att stanna i den byn och åkte hem istället. Inte var det frestande att köpa en Subarhujacka heller, fast de krängde sådana på torget vid halv fyratiden..
 

Bilagor

  • crw_2394.jpg
    crw_2394.jpg
    25.4 KB · Visningar: 553
Har några bilder från dagens shakedown och invigning. Hinner nog dock inte fixa dem ikväll, blir att gå upp tidigt och åka ut i skogen imorgon. Men jag kan meddela att på shakedown var det verkligen full snö hela tiden! T.o.m för mycket. Var rejält nervös för kameran, men det verkar ha funkat.
 
Snyft Grönholm börjar bli bra på att köra på tre hjul, men inte tillräkligt...

/Daniel

PS kitoptiken och iso 1600
 
Återigen kit optiken vet inte vem det är men det är inte någon WRC förare
 

Bilagor

  • grupp n.jpg
    grupp n.jpg
    38 KB · Visningar: 454
Hur kul som helst - men svårt!

Lyckade se en delsträcka av rallyt - SS 12 Sundsjön. Det var fantastiskt kul. J-ar vad dom kör... Fick en bra placering i närheten av en kurva. Men det var svårt att fota, svårare än jag trodde. Lyckade klippa många fronter. Ibland blev det trots det rätt häftiga bilder. Nästa år skall jag vara mer fokuserad och vara där i tid så att man hinner fram till delsträckorna.

Här en bild på min favorit, Grönholm, som tyvärr fick bryta. Synd!
 

Bilagor

  • img_5186_fs.jpg
    img_5186_fs.jpg
    43.7 KB · Visningar: 434
Det är verkligen tokskoj att fota rally.
Fick en bra placering på en sträcka med förhållandevis mycket snö.

ss10 Fredriksberg

J. TUOHINO (FIN)
Skoda Fabia WRC
 

Bilagor

  • crw_4594s.jpg
    crw_4594s.jpg
    43.8 KB · Visningar: 426
Åkte mot bättre vetande till Vargåsen och Colins crest, bara för att testa, typ. Hamnade bland de andra idioterna ett par meter från vägen strax efter hoppet, men inte allra längst fram som ni kan se på bilden. Tyvärr är det här den bästa av bilderna, lyckades klippa bort en hel del detaljer av de andra bilarna, men det är klart man riskerar livet för EN bild av en komplett bil, eller..? Ifall någon inte testat så är det apsvårt att panna bilar från runt 4-5 meters håll som kommer i 100-150 blås och hoppar, bara så att ni vet. :/ Brännvidden här var 40 äkta mm. Så här i efterhand tycker jag nog att jag borde haft en betydligt kortare brännvidd och sedan croppat, men berusad som jag var av adrenalin och avgaser så tyckte jag att det var en toppenidé att behålla så många pixlar som möjligt, därför att jag ville ha bilden färdigbeskuren i kameran, smart...
 

Bilagor

  • crw_4193.jpg
    crw_4193.jpg
    20.6 KB · Visningar: 402
Ja stackars Grönis....
Den här bilden är tagen några hundra meter efter kraschen, hade jag stått i kurvan innan (vilket vi funderade på att göra...) hade jag varit en av de ytterst få som fått smällen på bild. grrr! :(
 

Bilagor

  • img_1962.jpg
    img_1962.jpg
    33.8 KB · Visningar: 347
morot skrev:
Ja stackars Grönis....
Den här bilden är tagen några hundra meter efter kraschen, hade jag stått i kurvan innan (vilket vi funderade på att göra...) hade jag varit en av de ytterst få som fått smällen på bild. grrr! :(

Och betydligt rikare kanske.

Men då till följdfrågan vad skall man göra med en sådan bild utan att bli blåst på pengar.
Bilden måste ut snabbt för det är massor av tidningar som vill ha den men vart skall man vända sig.

Scanpix eller vad finns det för fler att vända sig till,för att enbart sälja bilden till ex Aftonbladet då är det väl dom som tjänar vidare på bilden eller hur funkar det.


Skulle kanske vara bra att ha en liten färdig "handlingsplan" med telefon nummer mm ligga i sin kameraväska.


Mats
 
stef-n skrev:
För övrigt tycker jag att svenska rallyt borde flyttas norrut, den här ovissheten är inget skoj alls. Med norrut menar jag rejält långt norrut, så att det verkligen blir garanterat snöigt. Men värmlänningarna lär väl hålla så hårt i rallyt att vi förlorar det helt här i landet istället... Jag menar alltså inte att det skall flyttas till Östersundstrakten bara för att jag råkar bo här, nej, upp till Kiruna eller något sådant. :)

Hur ser grusvägarna ut där uppe i Kirunatrakterna? som de i värmaland? eller blir det 300 km/timmen på raksträckorna ;)
 
Något jag inte förstår ang rallyt varför skall det utgå från Karlstad när allt är uppe i Hagfors .
Är det inte bättre att ha Hagfors som sydligaste del och sedan fara längre norr ut och skippa de 7 milen till Karlstad eller hur långt det nu är dit.
 
ANNONS