Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
System VS kompakt
- Trådstartare Jimmy1
- Start datum
eldaren3
Avslutat medlemskap
Har själv sådana funderingar men med en G3 istället.
Bildmässigt verkar det som jag inte ser någon större skillnad mot en 350 i vissa lägen.Gserien tar fortfarande mycket bra bilder. Däremot är 350 mycket mera flexibel o (mera prylar att släpa på.)
350 + ett 50/1,8 då blir kameran ganska kompakt och tar betydligt bättre bilder än kittoptiken.
Jag har även funderat på om man vill ha en bättre kamera, om det bara är en systemkamera som gäller... Systemkameran har en betydligt snabbare af o mera mätpunkter också vill jag minnas...
Bildmässigt verkar det som jag inte ser någon större skillnad mot en 350 i vissa lägen.Gserien tar fortfarande mycket bra bilder. Däremot är 350 mycket mera flexibel o (mera prylar att släpa på.)
350 + ett 50/1,8 då blir kameran ganska kompakt och tar betydligt bättre bilder än kittoptiken.
Jag har även funderat på om man vill ha en bättre kamera, om det bara är en systemkamera som gäller... Systemkameran har en betydligt snabbare af o mera mätpunkter också vill jag minnas...
froderberg
Aktiv medlem
G2 är en riktigt bra kamera i grunden. Bildfilerna är inte så hårt behandlade och är relativt neutrala och lämpliga för efterbehandling. Objektivet är bra och ljusstarkt
Största nackdelen är att kameran är långsam. G3 är något snabbare och att föredra framför G5 som bara har fler pixlar och mer brus.
G6 är juvelen med superfin bildkvalitet och smidigare format. Men så kostar den också en del begagnat. En sån vill jag ha.
Största nackdelen är att kameran är långsam. G3 är något snabbare och att föredra framför G5 som bara har fler pixlar och mer brus.
G6 är juvelen med superfin bildkvalitet och smidigare format. Men så kostar den också en del begagnat. En sån vill jag ha.
MWPhoto
Aktiv medlem
Jag hade en G3 före min EOS 20D och självklart så är autofocusen mycket långsam på G2 och G3 nu när man jämför. Till å med min Powershot A410 har snabbare autofocus är G3...som jag upplever det.
Men jag var mycket nöjd med bildkvaliteten från min G3 och som magnus säger, en G5 ger dig bara mer brus.
Men jag var mycket nöjd med bildkvaliteten från min G3 och som magnus säger, en G5 ger dig bara mer brus.
raderad12
Aktiv medlem
Jimmy1 skrev:
Hej,kan nån hjälpa mig med att klargöra hur långt ifrån en Powershot G2 är i bildkvalitet jämnfört med en EOS 300D?
Rätt stor skillnad faktiskt, men det beror lite på.. Skall du bara ta snapshots för fotoalbumet och inte har några bildmässiga krav, annat än att bilden är någorlunda skarp, så torde en G2 duga gott. Skulle man beskära bilderna från en 300D fotade med kitgluggen till 4Mpix så skulle det inte förvåna mig om G2an presterar bättre skärpa. Men skärpa är inte den enda kvalitetsaspekten..
Vill du kunna slå bakgrunden ur focus med stor bländare, t ex. vid porträtt, så glöm G2an, det är en kvalite den inte kan. Vill du kunna fota handållet när det inte är så ljust och därmed gå upp till högre iso-tal, glöm G2an. Du kan ju inte heller byta objektiv till allt från extrem vidvinkel till stora tunga paparazzi-telen.