Annons

ta betalt

Produkter
(logga in för att koppla)

PontaX

Medlem
Har fått en del erbjudanden om att fotografera barn , personal(porträtt) m,m. kommer isf införskaffa lite studiodelar som blixtar bakgrund difusorer m,m. just nu har jag använt mig av den inbyggda blixten med difusor samt en projektorduk kolla gärna mina bilder på www.pontax.se

Det jag igentligen undrar är kan jag med och ta betalt för mina bilder 100 kr för ett a4 exempel å hur marknadsför man sig på bästa sätt ?
 

Rokka_Jill

Medlem
Hej!

Hej, varit inne och kollat på dina bilder.
Du har en ganska unik stil på dina bilder, man ser att du har lagt ner tid på arbetet också!

Hur man marknadsför sig själv?
Jag har själv funderat på detta, men jag är fortfarande under upplärnings-tiden så jag är inte redo än, MEN!

facebook- Skitbra reklam.
Jag har två tjejkompisar som håller på med naglar som ibland (när de är i behov av pengar ;) ) slänger ut erbjudande i sin "LOGG" som kommer upp på alla bekantas startsidor.

pris/service är ett helvete till balansgång.
En nöjd kund är om den blir väl omhändertagen, får varan till ett bra pris.
Ett gott rykte är den bästa reklamen du kan få!


Om du VILL fota barn (personligen tycker jag det är jättesvårt med just barn)
Så gå till öppnaförskolan i din närhet.. dit går alla föräldralediga mammor med sina ungar och fördriver sin vardag! (dock har de bara öppet som skolan har, dvs terminer.)
Sätt upp en lapp där. (gärna med exempell som du har på hemsidan)


Hoppas det gav dig några tips!
 

Poteta

Aktiv medlem
100 spänn för ett A4 låter sjukt billigt i mina ögon. Hade en fotograf sagt att ett porträtt i A4-format kostade 100 kr hade jag anat ugglor i mossen och trott att han var totalt oseriös.
Är man för billig tror folk oftast att något är fel, tänk på det. :)
 

TGyllen

Ny medlem
men och andra sidan så tror jag det är rätt få som vet hur dyrt det är med fotograf. för många är det otänkbart att lägga 10 000 på en heldag.

ett sätt att räkna ut pris är ju att lägga ihop alla kostnader + intäkterna man MÅSTE ha för att gå runt. sen lägger man på lite till för att kunna ta ut en skälig lön.
 

PontaX

Medlem
Tack för alal svar ska suga åt mig a alltihop å börja tänka om, dock är det mest för kaffepengar å en kul grejj om folk gilalr va jag gör, sen är d ju abra ett plus om ja kan tjäna nån krona på d :)
 
ANNONS