Annons

Ta bilder på stranden

Produkter
(logga in för att koppla)

ivangrozni

Medlem
Hej, sommaren närmar sig, bad sässong, strand o dylikt. Kämpar alltid med ljuset då jag alltid ska fota i starkaste ljuset. Vet att man ska alltid ta bilder i skymningen eller på mogonen men det är tiden då familjen är hungrig, har inte tid, lust osv. Så har Ni tips, blixt, hur o vart ska jag ställa familjen i starkaste ljuset, något att tänka på, ta hänsyn
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Se till att de har solglasögon på sig, för ser inte roligt ut när folk blundar eller lider av solen rakt in i ögonen.
 

ArneB

Aktiv medlem
Jag skulle välja att söka bilder att inspireras av. Vilka bilder som andra tagit tycker jag känns bra. Utifrån dessa hitta vinklar och egna idéer som jag vill pröva. Personligen skulle jag inte prioritera uppställda bilder utan försöka fånga barnens naturliga lekar och rörelser på stranden. Lycka till!

P.S. Tekniskt tips: Se till att inte överexponera. Utbrända bilder är inte roligt.
 

PMD

Aktiv medlem
I den mån det går kan det vara lämpligt, men man behöver inte överdriva. Det är onödigt att flytta på hela familjen bara för att det råkar finnas folk i bakgrunden, t.ex. De i bakgrunden kan flytta på sig om de inte vill vara med på bild.

Men den här tråden handlar om ljussättning så vi fortsätter väl med det.
Reflexskärmar kan vara ett bra alternativ till blixt i starkt solljus.
 

ivangrozni

Medlem
Tackar alla för svar. Luskade lite o hittade lite tips som jag kan dela med mig.


 
ANNONS