Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta hem Hasselbladare från USA?, tjäna $100?

Produkter
(logga in för att koppla)

johanfalkman

Aktiv medlem
Har gått och blivit med Hasselbladare...

MEN... den är fortfaraned kvar i USA, självklart går det att skeppa med Fedex.. men då blir det tull/moms..

Finns det någon som är däröver, som vill tjäna en slant. Låt säga $100 till den som kan garantera min älskling en säker flygresa över atlanten....

Eller valfri fotoutrustning för $100, kanske en bra julklapp!

Det här är ju mer välgörenhet än att verkligen kunna tjäna pengar på transporten, men så här i juletid så kanske nån vill göra en stackars student lite glad..

Hör av er isåfall..

En desperat/

Johan Falkman.

Dem verkar ju bra, men nu har jag som sagt redan en bladare som ligger och väntar på mig i Amerika.. ingen som vill vara lite snäll nu till Jul?

Blir det inte varusmuggling som den som nu är puckad nog att ta in din kamera riskerar att åtalas för? OM verderbörande råkar åka dit dvs.

Men men.. grattis till bladaren...
Ditt dilemma påminner mig om ett uttryck..
hur var det det gick nu..
Det var nåt om snålhet som bedrar vishet.. =)

God jul och lycka till!

johanfalkman skrev:
Ja här var det skadeglädje så det heter duga...

Ingalunda skadeglädje!!
Så var inte inlägget menat, däremot är situationen något lustig när en person - för att försöka komma lite billigare undan köper en kamera tvärs över världen och sedan inte vill ta hem den pga moms och tull. Håller inte du med om att det är lite komiskt?

Bladare är billiga inom EU också.

Ok..

Men nu har jag gett $1225 på ebay för en 501c+A12+80mm CT*

Det priset går nog inte komma i närheten av i EU, även med moms/tull så blir det en bra affär.

Nu var min tråd inte till för personer som tycker att jag är snål/dum utan bara en still bedjan till nån snäll person. Det löser sig säkert på ett eller annat vis. Men man kan väl inte kallas snål bara för att man vill komma billigt undan, isåfall så har vi inte samma definition på snålhet. En gnutta avundsjuka kanske? :)

Om det inte löser sig på annat sätt så kommer jag ta hem den med moms/tull och ändå vara nöjd

johanfalkman skrev:
Ok..

Men nu har jag gett $1225 på ebay för en 501c+A12+80mm CT*

Det priset går nog inte komma i närheten av i EU, även med moms/tull så blir det en bra affär.

Nu var min tråd inte till för personer som tycker att jag är snål/dum utan bara en still bedjan till nån snäll person. Det löser sig säkert på ett eller annat vis. Men man kan väl inte kallas snål bara för att man vill komma billigt undan, isåfall så har vi inte samma definition på snålhet. En gnutta avundsjuka kanske? :)

Om det inte löser sig på annat sätt så kommer jag ta hem den med moms/tull och ändå vara nöjd

Av någon anledning tolkade jag det som att du köpt nytt.. Nåja
Med tanke på dollarkursen har du gjort ett bra köp. Tullat, momsat fraktat och klart blir det ju ändå inte mycket över 13000 och den mellanskillnaden ger dig en hel del 120-film.

Avundsjuka? Varför skulle det vara det?
Bara för att det är en H-blad? Ja wow, en H-blad. Bland de trevligaste mellanformatare man kan plåta med tycker jag. Men jag sneglar istället åt Fuji GX680III-hållet om jag ska gå tillbaka till mellanformat.

Återigen..
God jul och lycka till!

Polaren körde från Ebay med US postal service, han har sluppit tull samtliga gånger, men det beror ju lite på vad kategorin på paketet är. Men är det verkligen moms och tull på begagnade saker, eller är det beggat, företag till privatperson. Måste ju finnas nåt som man kan skriva för att tullen inte ska momsbelägga den.

ANNONS
Götaplatsens Foto