Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ta uppdrag i Danmark?

Produkter
(logga in för att koppla)

CissiNyblom

Aktiv medlem
Sitter just nu och funderar då vi har ett specalerbjudande i början av nästa år ang fotouppdrag. Gör utskick till tänkbara kunder i närheten, och funderar då på att skicka till tänkbara kunder på Själland också, eftersom jag bor så pass nära.
Har sålt nån enstaka bild till Danmark tidigare, men då har det varit till privatpersoner så momsfriheten har inte kommit på fråga.

Om jag nu gör ett jobb åt en dansk kund, ska jag skriva fakturan på något speciellt sätt? Ta med kundens VAT-nummer om det är ett företag? Kanske ta betalt i danska pengar istället för svenska? (Föredrar iofs svenska, men det är kanske mer attraktivt för kunden att kunna betala i danska?).

Det hade varit kul att "komma in" på danska marknaden lite mer, inte minst med tanke på vårt företags övriga verksamhet.

Tacksam för synpunkter!

Mvh Cissi

ANNONS
Götaplatsens Foto