Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tamrac Expedition
- Trådstartare campix
- Start datum
Bengt54
Aktiv medlem
Jag har en Tamrac 7 ryggsäck.
Anledningen till att det blev en sådan var bla att det var den som passade min rygg att bära.
Eftersom den rymmer en hel del så blir den ju också förmodligen tung och då är det viktigt ha rejäla bärselar och en kraftig höftrem.
För övrigt känns den bra och jag har inte funnit några direkta nakdelar.
Dett är mina helt subjektiva bedömningar.
Köpte den för ca 1 år sedan vi fotosidan här som då hadde det billigaste priset jag hittade
Anledningen till att det blev en sådan var bla att det var den som passade min rygg att bära.
Eftersom den rymmer en hel del så blir den ju också förmodligen tung och då är det viktigt ha rejäla bärselar och en kraftig höftrem.
För övrigt känns den bra och jag har inte funnit några direkta nakdelar.
Dett är mina helt subjektiva bedömningar.
Köpte den för ca 1 år sedan vi fotosidan här som då hadde det billigaste priset jag hittade
Jeppe
Aktiv medlem
Har en Expedition 8, är grymt nöjd. Stor rygga, men det kan behövas ibland när man testar en massa pryttlar. Väldigt välsydd, med bra materialval. Skön att bära. Sjuan är mindre och passar personer under 180. När jag testade den så hamnade den (fasta) avbärarkudden lite för högt, enligt mig. Tamracs ryggor är väldigt djupa, vilket gör att man kan ställa många gluggar upp istället för att lägga dem ner. FS har bra priser på Tamracs ryggor. Nackdelen är väl att egenvikten är ganska hög.
2L8
Avslutat medlemskap
Jag har en Expidition 7! mycket nöjd med den!
Mycket hög kvalite och skön att bära!
Jag har en fråga till Jesper faktiskt! hur vattenskyddad är Tamracen? Som jag fattar den vara regnskyddad!? tittar man på dragkedjor och dragskon till stora facket borde det vara regnskydd!
Men jag tyckte den kändes fuktig på insidan efter en dag ute i duggregn på Runde i Norge!
/Mvh
Magnus
Mycket hög kvalite och skön att bära!
Jag har en fråga till Jesper faktiskt! hur vattenskyddad är Tamracen? Som jag fattar den vara regnskyddad!? tittar man på dragkedjor och dragskon till stora facket borde det vara regnskydd!
Men jag tyckte den kändes fuktig på insidan efter en dag ute i duggregn på Runde i Norge!
/Mvh
Magnus




