Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Tamrac Expedition

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en Tamrac 7 ryggsäck.
Anledningen till att det blev en sådan var bla att det var den som passade min rygg att bära.
Eftersom den rymmer en hel del så blir den ju också förmodligen tung och då är det viktigt ha rejäla bärselar och en kraftig höftrem.
För övrigt känns den bra och jag har inte funnit några direkta nakdelar.
Dett är mina helt subjektiva bedömningar.
Köpte den för ca 1 år sedan vi fotosidan här som då hadde det billigaste priset jag hittade

Har en Expedition 8, är grymt nöjd. Stor rygga, men det kan behövas ibland när man testar en massa pryttlar. Väldigt välsydd, med bra materialval. Skön att bära. Sjuan är mindre och passar personer under 180. När jag testade den så hamnade den (fasta) avbärarkudden lite för högt, enligt mig. Tamracs ryggor är väldigt djupa, vilket gör att man kan ställa många gluggar upp istället för att lägga dem ner. FS har bra priser på Tamracs ryggor. Nackdelen är väl att egenvikten är ganska hög.

Jag har en Expidition 7! mycket nöjd med den!
Mycket hög kvalite och skön att bära!

Jag har en fråga till Jesper faktiskt! hur vattenskyddad är Tamracen? Som jag fattar den vara regnskyddad!? tittar man på dragkedjor och dragskon till stora facket borde det vara regnskydd!
Men jag tyckte den kändes fuktig på insidan efter en dag ute i duggregn på Runde i Norge!

/Mvh
Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto