Annons

Tamron 24-70 vc låter när den är avstängd ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonte_rm

Aktiv medlem
Hejsan.

Köpte mig ett begagnat 24-70 vc idag. Då jag aldrig ägt ett objektiv med bildstabilisering förut tänkte jag inte riktigt på hur jag skulle testa det utan jag testade bara så att den fungerade. Men väl hemma nu så blir jag lite orolig att den fungerar väl bra. För när jag stänger av VC på objektivet så kan man fortfarande höra det ytterst lågljudda lätet som jag antar är från bildstabiliseringen när jag trycker ner avtryckaren halvvägs.

Någon som vet, ska det vara så ? Jag vill ju nämligen kunna fotografera med vc avstängd när jag kör med stativ.

Kameran är en D750. Behövs det göra någon inställning i den? Näää ?

Mvh / Johannes
 

Jonte_rm

Aktiv medlem
Nä autofokusen är det inte som låter för det låter även om jag ställer in den på mf.

Happ, blir väl att kontakta cyberphoto där den är köpt då.

Mvh / Johannes
 

Jonte_rm

Aktiv medlem
Skickade in objektivet till kameraservice i Kungsör efter att ha mailat med Cyberphoto och sen ringt till Kameraservice.

Skickade på måndagen, hörde aldrig något men idag fredag så kom objektivet tillbaka med utbytt VC-knapp och fullt fungerande.

Mycket snabb service får jag lov att säga och allt gick på garantin, ja utom frakten dit.

Så nog vill jag ge Kameraservice i Kungsör mycket beröm för trevliga i telefon var de också !

Mvh / Johannes
 
ANNONS