Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tamron 70-200 2.8 är inte dålig inom sportfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har testat Tamron 70-200 2.8 inom sportfoto, fick fina och skarpa bilder. Tycker att kritik mot Tamron 70-200 2.8 är överdrivet.

Bilderna hittar du här:
http://msun.se/foto/tamron70200.html

Såg riktigt bra ut. Är själv sugen på en 70-200/2.8.

Är dom tagna med 40D?

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.

Ser ytterligare en skillnad som både kan ses som plus och minus:

+ Den diskretare svarta färgen, drar inte uppmärksamhet till sig på samma sätt.

- Den svarta färgen på objektivet ger inte lika proffsigt intryck som Canons vita.

Själv ser jag objektivets svarta färg som possitivt.

Jag har också Tamron 70-200 2,8 och är mycket nöjd med optiket. Enda negativa är att det "jagar" fokus ibland och missar ibland, men 80% av bilderna blir jag nöjd med. Jagar gör det när man byter snabbt från t ex 10 m och vrider upp mot 30 m osv...
Jag använder det mest hittills till inomhusidrott, konserer och simhallsbesök. 2,8 och ISO 1 600 osh över med slutartider på ca 1/160 - 1/500 beroende på ljusförhållandena.
I lugna fotosituationer - t ex porträtt osv.. och något nedbländat är det grymt skarpt.
Jag använder det nästan uteslutande med ett Enbensstativ.
mvh Stefan Andersson

ANNONS
Götaplatsens Foto