Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Tankar kring julkort
- Trådstartare tritub
- Start datum
tritub
Aktiv medlem
magnus67 skrev:
Neeej, inte redan! Sommaren har ju inte riktigt slutat än.
Jo, tyvärr har den de...
De e dags att dra igång alla pannor på alla tunnelbanestationer nu... då e de höst!!
Johan Okker
Aktiv medlem
dumbo skrev:
E-post?
Kom igen..
Julkort per e-mäjl?
Jäkligt trist - i min mening.
Johan Okker
Aktiv medlem
De flesta labben går väl ut med den årliga julkortskampanjen vad det lider? Brukar väl kosta någon krona stycket.
dumbo
Aktiv medlem
Johan Okker skrev:
Kom igen..
Julkort per e-mäjl?
Trist eller inte. Man gör inte av med en massa papper i onödan (nej, jag har ingen morgontidning heller, (jag läser Metro på nätet om jag tycker att jag behöver en tidning) och jag har en "ingen reklam tack"-skylt på dörren och avsäger mig även adresserad reklam, även om det är ett helvete (rent ut sagt) att få företag att sluta med det), och framför allt så stödjer man inte posten, som är ett skitföretag.
Visst blir man lite glad en stund om det dimper ner ett julkort i brevlådan, men det blir jag om det gör det i E-postlådan åxå. Jag ser ingen skillnad på mediat i detta fallet. Det är tanken bakom som räknas.
Sen tycker ju jag personligen att julen, på det stora hela, är en rätt trist företeelse, även om det är gott med glögg och pepparkakor.
Per
Aktiv medlem
Gör själv!
Släng ihop nåt själv! (ära vare gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden)
De flesta bildbehandligsprogram för 'familje-bruk' har väl enkla mallar för sånt - kläm in din egen bild och spara hela klabbet som JPG. Skicka till nätlabbet och vips har du egna kort som är billigare än köpta!
Vi hade en 'namncermoni' för vår dotter nyligen; ett enkelt exempel bara:
/Per
Släng ihop nåt själv! (ära vare gud i höjden, denna har jag gjort i slöjden)
De flesta bildbehandligsprogram för 'familje-bruk' har väl enkla mallar för sånt - kläm in din egen bild och spara hela klabbet som JPG. Skicka till nätlabbet och vips har du egna kort som är billigare än köpta!
Vi hade en 'namncermoni' för vår dotter nyligen; ett enkelt exempel bara:
/Per
Bilagor
tritub
Aktiv medlem
dumbo skrev:
E-post?
nejje... de ska va på riktigt... alla pensionärer har inte e-post..
Visst kan man göra själv, men jag vill ha jysst utskrift på sublimerat fotopapper...
De kommer säkert en massa reklam om de, men ja tänkte om NI har ngt tips på nån firma som sköter sig och med bra priser..?
dumbo
Aktiv medlem
tritub skrev:
nejje... de ska va på riktigt... alla pensionärer har inte e-post..![]()
Ska du skicka till alla pensionärer? Då hoppas jag du får ett bra pris, annars blir det dyrt. ;-)
Estethia
Aktiv medlem
crimson är ju billiga. 1.75 spänn för 10x15, om jag inte minns fel (orkar inte surfa å kolla, visst är jag lat?).
och då kan du ju fixa med kortet själv och peta in text eller en vit ruta i själva bilden så blir det inte dyrare för speciellt julkortsformat.
vill du ha tips på julkortsidéer så finns det ju en speciell julkortspool här.
och då kan du ju fixa med kortet själv och peta in text eller en vit ruta i själva bilden så blir det inte dyrare för speciellt julkortsformat.
vill du ha tips på julkortsidéer så finns det ju en speciell julkortspool här.
Sonnaren
Aktiv medlem
FörslagJohan Okker skrev:
Kom igen..
Julkort per e-mäjl?
"
------------- --------------------
ber att få tillönska
------------- --------------------
en någorlunda acceptabel Jul och ett inte alltför deprimerande Nytt År."
Kan det inte räcka så? Så har man inte tagit i för mycket......
us