hailstorm
Aktiv medlem
Hejsan.
Det är såhär att jag har gått i köpfunderingar ett längre tag nu och har kommit fram till följande:
En creative compact (slr style) är ju hemskt bekväm att ha med sig när man är ute och rantar och fotar...
men då är ju frågan.
jag har vissa grundkrav på min utrustning.
1. Optiken är viktig!
2. Upplösningen är viktig (beskärningsmöjligheter m.m.)
3. skärmen är viktig
4. manuella inställningsmöjligheter = viktigt.
Det som slår mig då är att
1. Det finns en compact som är bra optiskt sett (brännvidd i ytterläge och kvalite) och det är en modell från panasonic (DMC-FZ20) men den saknar några mps och lite annat (fjärr bland annat). Byggkvaliten är inte heller den bästa...
2. Kms A2 har bra optik dock bara 200mm brännvidd i ytterläge så den faller bort och detsamma gäller A200... tusan att man inte hade den upplösningen i panasonicen... med den utmärkta bildprocessorn...
=
Finns det någon kamera som håller mot mina krav egentligen?
Typ en A2:a med leicaoptik med en vidvinkelkonverter som tillbehör...
Tacksam för svar.
Det är såhär att jag har gått i köpfunderingar ett längre tag nu och har kommit fram till följande:
En creative compact (slr style) är ju hemskt bekväm att ha med sig när man är ute och rantar och fotar...
men då är ju frågan.
jag har vissa grundkrav på min utrustning.
1. Optiken är viktig!
2. Upplösningen är viktig (beskärningsmöjligheter m.m.)
3. skärmen är viktig
4. manuella inställningsmöjligheter = viktigt.
Det som slår mig då är att
1. Det finns en compact som är bra optiskt sett (brännvidd i ytterläge och kvalite) och det är en modell från panasonic (DMC-FZ20) men den saknar några mps och lite annat (fjärr bland annat). Byggkvaliten är inte heller den bästa...
2. Kms A2 har bra optik dock bara 200mm brännvidd i ytterläge så den faller bort och detsamma gäller A200... tusan att man inte hade den upplösningen i panasonicen... med den utmärkta bildprocessorn...
=
Finns det någon kamera som håller mot mina krav egentligen?
Typ en A2:a med leicaoptik med en vidvinkelkonverter som tillbehör...
Tacksam för svar.