Annons

Tappade funktioner i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

pjalmbrant

Medlem
Efter att ha suttit nu och försökt komma tillrätta med det här problmet en halv dag så måste jag vända mig till er för att höra om det är någon som kan je mig ett tips,
Problemet är att jag har tappat mina möjligheter att använda såväl klonstämpel som sudd funktion samt måla i ps har försökt med allt vad jag kan komma på läst i hjälp mm återställt alla vertyg men kan inte hitta felet ,spelar ingen roll vad jag än gör ,står i bakgr lager,nytt lager, har alla opaciteter mm rätt verkar som att det inte går att ändra i bilden, men det går att kopiera från den till en ny bild tex .
Snälla ! någon som har något bra tips

mvh Patrik

ps.
Joo jag har kollat i tidigare trådar men inte hittat vad jag söker

Hej Roine

Snabba svar här vill jag säga ,ja det är den där kryssmarkeringen jag sökt nu hela dagen snart men ditt tips ang snabbmaskläget löste ju problemet , ibland så är man tydligen helt blind i sin iver att snabbt hitta felet så att man inte ser det enklaste mitt framför ögonen .
vad säger man , amatör !
Tack Roine för snabbt svar

P.....

Senast ändrad:
Enda gången PS CS blivit begränsat för mig är om det är en orginal 16BIT bild.

kollat det ?

Omstart ?

Problemet löst

Här kommer tipsen i en sån fart att jag inte hinner svara men Roines första tips löste problemet .(se tidigare svar)
måste säga att FS forum är en guldgruva i såna här sammanhang för en amatör som mig .
Tack ni andra också.

P.....

ANNONS
Götaplatsens Foto