Annons

Telefon som sökare

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasL

Aktiv medlem
Jag kommer inom kort behöva göra något av en speciallösning, där jag har en kamera fast monterad på en cykel. Sist använde jag kamerans (Olympus) app och wifi för sökarbild och avtryck och det var fruktansvärt otillförlitligt.

Jag försöker därför åstadkomma en trådbunden lösning: fjärrkontroll med sladd, och sökarbilden till en extern skärm av något slag.

Innan jag köper på mig fler onödiga prylar för detta för mig något ovanliga jobb:
Har någon lyckats föra över sökarbilden stabilt via HDMI eller USB till iPhone eller Android? Kameran jag tänker använda är en Sony Nex-7. Jag har en Elgato HDMI-USB-adapter.

Det verkar som att Android och OTG-adapter har bäst chans, med någon form av endoskop-app. Inte mycket att förlora på att testa, men vore kul att veta om någon har rekommendationer vad gäller hård- och mjukvara.

I värsta fall kan jag nog höfta, men vore kul att se vad jag gör.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jag har en sån här liggande hemma. Jag har för mig att den faktiskt fungerar. Den är till för att strömma video, men samtidigt visar den ju bilden i mobilen. Jag la den på hyllan eftersom den ”stänger av” så fort mobilens skärm slocknar, vilket inte var ok för mitt användningsområde.



Lågt pris men leveransen tog fyra månader.
 

MattiasL

Aktiv medlem
Intressant, jag har ett capture card som borde kunna funka. Avsett för dator/USB visserligen, men borde gå med adapter. Använde du någon app för att se bilden?
 

Pär Plåtare

Aktiv medlem
En gratis sladdlös lösning för Sony

Dock risk att du upplever den instabil också
 
ANNONS