Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom till Canon 50D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dbjarkelov

Ny medlem
Hej!

Ska snart fara utomlands i ett par veckor till det otroligt vackra Azorerna. Min utrustning består av en Canon 50D och en sigma 18-50 f/2.8 glugg, mycket fin kombo. Dock gjorde jag bort mig nyligen och sålde mitt canon 70-200 f/4 L...då ja hade det kärvt med ekonomin.

Känner nu att jag nästan måste ha med mig en telezoom på resan, då det finns en del att fota på ön. Eller är detta obefogat, någon som varit där rentutav kanske?

Behöver hjälp att hitta en shyst telezoom för helst 3000:- eller mindre, ny eller begagnad spelar ingen roll, ljusstyrka eller märke kvittar också. Bränvidden behöver inte övestiga 300mm.

Har jat gjort bort mig helt och borde leta efter ett nytt 70-200 L eller finns det något annat prisvärt på marknaden?

Tacksam för snabba svar!
Mvh Dennis

Har du varit nöjd med ditt 70-200 f/4L så kanske inte det roligaste att byta ner sig till t,ex canon 55-250 IS. Har själv varit på Azorerna på bröllopsresa i juni, väldigt svårt att tajma in när olika växter blommar även i Terra Nostra parken. Var där dock för 4år sedan med kompaktare. Min spontana val hade varit ditt Sigma 18-50 & ett vidvinkel typ Sigma 10-20 eller i bästa fall Tokina 11-16 speciellt om du ska till tvilling sjöarna samt kanske göra djungelvandringen eller fota i staden.

OT: Om det är San miguel ni ska till så kan jag verkligen rekommendera Hotel royal garden men endast för boende & frukost, middag äter ni ute. Vi hade ena veckan långt utanför huvudstaden ponta delgada ett hotell med fantastisk utsikt med riktigt sunkiga rum trots ****. Kolla en del vandringleder, vi gav oss på någon led "Lombadas" där man gick på kammen av en vulkan efter att det hade regnat, inte att rekommendera speciellt inte heller om det häckar fåglar, går en massa får med stooor bagge som vaktar & skällande hundar som inte tvekar att bitas. Glöm inte att besöka Systembolaget som inte ligger långt ifrån solresors kontor om du ska köpa hem sprit mm. Han som äger det pratar svenska om han äger det fortfarande,

.

Tack så mycket, va en hel del matnyttigt du hade att komma med där faktiskt! Har nämligen aldrig varit dit förut. Av ren tilfällighet så har vi faktiskt bokat rum på royal garden så det låter ju riktigt lovande.

Fortfarande lite kluven till vad ja ska skaffa för glugg dock. Finns det ens några shysta vidvinkelzoomar runt 3000 kronor och nedåt, eller ska man kanske sattsa på en fast?

Har du varit nöjd med ditt 70-200 f/4L så kanske inte det roligaste att byta ner sig till t,ex canon 55-250 IS. Har själv varit på Azorerna på bröllopsresa i juni, väldigt svårt att tajma in när olika växter blommar även i Terra Nostra parken. Var där dock för 4år sedan med kompaktare. Min spontana val hade varit ditt Sigma 18-50 & ett vidvinkel typ Sigma 10-20 eller i bästa fall Tokina 11-16 speciellt om du ska till tvilling sjöarna samt kanske göra djungelvandringen eller fota i staden.

OT: Om det är San miguel ni ska till så kan jag verkligen rekommendera Hotel royal garden men endast för boende & frukost, middag äter ni ute. Vi hade ena veckan långt utanför huvudstaden ponta delgada ett hotell med fantastisk utsikt med riktigt sunkiga rum trots ****. Kolla en del vandringleder, vi gav oss på någon led "Lombadas" där man gick på kammen av en vulkan efter att det hade regnat, inte att rekommendera speciellt inte heller om det häckar fåglar, går en massa får med stooor bagge som vaktar & skällande hundar som inte tvekar att bitas. Glöm inte att besöka Systembolaget som inte ligger långt ifrån solresors kontor om du ska köpa hem sprit mm. Han som äger det pratar svenska om han äger det fortfarande,

ANNONS
Götaplatsens Foto