Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Telezoom

Produkter
(logga in för att koppla)

kvarmans

Aktiv medlem
Köpte en Nikon D50 för ett litet tag sedan och är nu ute efter en budgettelezoom. Men jag vet inte vad jag ska välja. Nu undrar jag vad ní tycker och om det är nån som har nån av dessa och vad ni tycker om dom.

Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO Zoom Macro Super II

Nikon AF 28-200/3,5-5,6G IF ED

Nikon AF 70-300/4-5,6 D ED

Jag har inte så jättebra koll på hur 28-200:n presterar, men av de två 70-300:eek:rna så skulle jag säga att sigman är den bättre.
Själv valde jag en begagnad 70-210/4-5.6D före dessa två.

Är själv på jakt efter ett tele till min D50. Har i huvudsak tittat på Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO. Visst har det sina begränsningar men är man medveten om det så tror jag att man blir nöjd. Mycket objektiv för pengarna, vilket inte minst bildexempel här på FS visar.

Finns det nån som har bilder med det objektivet (Sigma Objektiv Zoom Af 70-300/4,0-5,6D Apo DG Super Macro II För Nikon). Jag har också tänkt lika och ska ha det till en d50 jag med.

kvarmans skrev:
Finns det nån som har bilder med det objektivet (Sigma Objektiv Zoom Af 70-300/4,0-5,6D Apo DG Super Macro II För Nikon). Jag har också tänkt lika och ska ha det till en d50 jag med.

Sök bilder på fotosidan. Välj att söka efter utrustning, har jag gjoft i alla fall och då hittar man.

min rek. om man inte är beroende av macro.
ett begagnat 80-200/2,8
från 3000 upp till 14000
beroende på skick & modell

ANNONS
Götaplatsens Foto