Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Test av D300 i Kamera och bild
- Trådstartare mimasan
- Start datum
mimasan
Avslutat medlemskap
Landgren skrev:
Amen hallå! Är du intresserad kan du väl köpa tidningen själv och bilda dig en egen uppfattning! Varför måste du höra andras?
Men jag vill inte höra nåns uppfattning av vad det stod i tidningen utan lite lösa utdrag av vad det verkligen stod om nån kände för att dela med sig.
Plus som sagt som jag också skrev, "Har inte köpt den ÄN men är ändå nyfiken på vad de skrev.". HUr tydligen ska man måsta vara egentligen?
perstromgren
Aktiv medlem
Landgren skrev:
Amen hallå! Är du intresserad kan du väl köpa tidningen själv och bilda dig en egen uppfattning! Varför måste du höra andras?
Jag är nog benägen att hålla med Dennis. Om du är det minsta intresserad av en kamera för 15 000:-, borde inte utlägget för en tidning avskräcka.
Per.
johan.morck
Aktiv medlem
tettimul skrev:
Dom skrev att den var bra.
Sicken överraskning :-D
Övrigt innehåll i nummret: http://www.kamerabild.se/tidningen.asp
-big kahuna-
Aktiv medlem
Var det ett test eller var det ett "test"? Dsv är det någon vits att ens köpa tidningen eller är det bara någon tafflig produktpresentation där testet består i att reproducera manualen? Tyvärr stöter man ju på sådant ibland också.
SirPeter
Aktiv medlem
Det är väl lite det ett forum går ut på eller, dvs att få fråga om vissa saker innan man själv köper för att få lite tips om det är köpvärt eller inte?Landgren skrev:
Skulle man inte få fråga såna saker så blir det nog ganska tomt i forumen skulle jag tro.
Mankan G
Aktiv medlem
-big kahuna- skrev:
Var det ett test eller var det ett "test"? Dsv är det någon vits att ens köpa tidningen eller är det bara någon tafflig produktpresentation där testet består i att reproducera manualen? Tyvärr stöter man ju på sådant ibland också.
Det var ett test......Och resultatet var att D300 är av de bästa kamerorna någonsin.,.....,.
EnbersBuskE
Aktiv medlem
Mer snikna och otrevliga svar får man faktiskt leta efter, för vi är ju inte alla här i en gemenskap för att vi delar ett intresse, vi är här för att bete oss otrevligt mot andra och påpeka för dem hur de borde spendera sina pengar.
Jag själv gick till bibblan och läste testet. Blev förvånad över hur bra den verkar prestera på höga ISO, 3200 har inget färgbrus och såg i mina ögon bättre ut än canon 40D.
Jag själv gick till bibblan och läste testet. Blev förvånad över hur bra den verkar prestera på höga ISO, 3200 har inget färgbrus och såg i mina ögon bättre ut än canon 40D.
perstromgren
Aktiv medlem
EnbersBuskE skrev:
Mer snikna och otrevliga svar får man faktiskt leta efter,
Jag kan möjligen vara träffad av din kommentar, och vill i så fall försvara mig. Av Henriks originalpost fick jag känslan att han inte ville köpa tidningen, utan be någon som gjort det berätta vad där stod. Det tyckte några av oss var rätt snålt, om han nu är intresserad av en D300.
Sniket? Mycket möjligt. Otrevligt? Kanske.
Per.
froderberg
Aktiv medlem
arneri skrev:
Enligt testaren har D300 mindre brus, snabbare autofokus och bättre DR.
Detaljupplösningen var dock likvärdig.
Det är en väldigt stor skillnad i detaljupplösning vid högre iso.
Se här:
http://www.kamerabild.se/ArticlePages/200711/15/20071115144616_ADF566/20071115144616_ADF566.dbp.asp
Här syns skillnaderna i dynamiskt omfång.
http://www.kamerabild.se/ArticlePages/200711/19/20071119151315_ADF163/20071119151315_ADF163.dbp.asp
Magnus Fröderberg, chefredaktör Kamera & Bild
perstromgren
Aktiv medlem
Lena W skrev:
Bara alla fokuspunkter gör mig knäsvag.
Veckans raggningsreplik!
Per.