Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tidskrifter med gedigna bildreportage samt dagstidning..?

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha förslag på tidningar, tidskrifter och dylikt (i papperformat eller digitalt) som regelbundet ges ut och som innehåller gedigna bildreportage. Jag tänker främst på bildjournalistisk inriktning, men även naturreportageinriktning är av intresse. National Geographic är ju klassisk och förenar inte sällan båda ovan nämnda inriktningar. Andra förslag?

Passar också på att fråga vilken dagstidning ni anser gör dem bästa bildreportagen!? Bildmässigt? Textinnehållsmässigt? Är det DN som framför allt gäller kanske?
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Dagens Nyheter Lördag

Ofta jättebra tycker jag.

De är inte rädda för att avsätta halva tidningen till ett reportage om de tycker det är på sin plats och håller.
I lördags var det stort reportage om Alice Teodorescu: "Alla kan ta sig lite längre, bara de anstränger sig."

Paul Hansens reportage är ju också ofta väldigt bra och intressanta med fint bildmaterial.
 

forstheim

Aktiv medlem
Tack för tipsen än så länge. Jag har inte varit inne på sajten som det länkades till, men ska ta mig en titt på den NU..
 
ANNONS