Annons

Tips om beg köp, Studioblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

Holtin

Aktiv medlem
Jag har blivit erbjuden att köpa följande "kit"

BOWENS 2 X 3000WS KIT
(2 ST AGGREGAT, 2 ST LAMPHUVUDEN STD, 1 ST TWINLAMPHUVUD, 1 ST EXTRA BLIXTRÖR OCH 5 ST REFLEKTORER).

Jag kommer att få ge 5000 :- för paketet, åldern på blixtarna är 8 år och de har nyttjats av en yrkesfotograf, dennsamme som säljer till mig. Jag är bekant med killen och han försäkrar mig att de är i gott skick och jag litar på honom.

Men, jag vill ändå höra om detta är ett bra pris, förutsatt att de är i gott skick ?
Undrar också vad som kan tänkas gå sönder på blixtar som dessa, vad är det som pajar först efter flitigt nyttjande. Jag menar nu inga totalhaverier utan mer förbrukningsfel, vad jag skall hålla koll på ?

Jag kommer naturligtvis förhöra mig om detta med försäljaren men jag vill har lite olika vinklar, kött på benen, info från flera håll !

Hoppas frågan går att besvara.

Tacksamt, Axel

Hej.
Priset verkar vettigt.
Blixtrören är det som slits. Kolla hur dom ser ut. Transparanta och fina eller lite mörka och brända i ändarna. Kolla också upp om det går att få tag i nya rör, om du kan byta dom själv och vad dom kostar.

Om aggregaten alltid har stått i studion så är dom oftast i snyggt skick. Om dom däremot har fått åka med ut på uppdrag utanför studion så kan man räkna med att dom har fått lite stötar och knuffar. Då brukar dom inte vara lika snygga.

Kolla också så att kontakten mellan blixtkuvud-sladd och aggregatets uttag är ok och att det inte glappar.

/Jacob vP

ANNONS
Götaplatsens Foto