Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips om låsbar förvaringslåda för bil?

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
...
En bil med ett sådant låssystem går fetbort om jag ska byta bil.
Instämmer! Jag har fått sådana hyrbilar med ”ficknyckel” på ett par foto-roadtrips i Nordamerika. Ogillas starkt! Man måste kunna känna efter att dörrarna och bakluckan är låsta. Allt annat är värdelöst, enligt min mening.
 
Senast ändrad:

fotobollfoto

Aktiv medlem
En ögla är för lite. Jag tänker mig infästning i minimum två lastöglor. Då blir lådan betydligt svårare att bryta, bända och vrida loss.

I övrigt får man hoppas att tjuven stressas av billarmet och inte törs hålla på med stöldförsöket alltför länge. Ingen lösning är hundraprocentig, men man kan alltid krångla till det lite för tjuvarna.
Om lådan sitter tätt mot två ytor är den nog svår att vrida och bryta loss trots bara en fästpunkt
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Värdetransportväska kanske kan vara en tråd att nysta vidare i.
 

acke

Avslutat medlemskap
Värdetransportväska kanske kan vara en tråd att nysta vidare i.
God tanke, men definitivt overkill för mina behov och min budget. Det får vara någon måtta på trygghetsknarkandet.:LOL:
Dessutom, vem vill ha fotoutrustningen dränkt i bläck? ;)
 
Senast ändrad:
ANNONS