Annons

tips på 300mm?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag skulle vilja få ett tips, på ett 300mm eller mer glugg för min D70s jag har kollat lite på "Tamron AF 70-300/4-5,6 Di" väldigt billigt det låter lite för bra för att va sant, måste vara nån nackdel men jag kan inte hitta nån feedback om gluggen.

nu pratar vi nått i mellan klassen inte nånting i 10.000kronors klassen

Tacksam för hjälp

King_Matthew skrev:
jag skulle vilja få ett tips, på ett 300mm eller mer glugg för min D70s jag har kollat lite på "Tamron AF 70-300/4-5,6 Di" väldigt billigt det låter lite för bra för att va sant, måste vara nån nackdel men jag kan inte hitta nån feedback om gluggen.

nu pratar vi nått i mellan klassen inte nånting i 10.000kronors klassen

Tacksam för hjälp
Nikons nya 70-300 med af-s o VR kostar ca 6500 på Cyberphoto. Skulle tro att den är bättre än piratalternativen. Af-s o VR är trevliga funktioner värda att beakta. tror faktiskt att 70-300 är den billigaste VR-gluggen hittills.

Nikons olika versioner av 70-300/4-5.6 ED har alltid fått bra kritik i tester har jag för mig. Den finns väl dessutom i VR version (bildstabilisator) nu tror jag.
Jag vet inte vad den kostar ny, men begagnad borde du väl kunna få den för runt 1500-2500:- .

ekeponken skrev:
Nikons olika versioner av 70-300/4-5.6 ED har alltid fått bra kritik i tester har jag för mig. Den finns väl dessutom i VR version (bildstabilisator) nu tror jag.
Jag vet inte vad den kostar ny, men begagnad borde du väl kunna få den för runt 1500-2500:- .
Begagnad ex tror jag inte finns ännu. Men när de dyker upp borde de ligga på runt 4000-4500 i fin skick. Men känner jag Nikon rätt så lär det ta ca 7-8 månader innan stora massan kan få tag i den ny.

paul innergård skrev:
Begagnad ex tror jag inte finns ännu. Men när de dyker upp borde de ligga på runt 4000-4500 i fin skick. Men känner jag Nikon rätt så lär det ta ca 7-8 månader innan stora massan kan få tag i den ny.

Jag menade att man kan hitta begagnade men utan VR och AFs. Rent optiskt är de med största sannolikhet lika bra. Nikon 70-300/4-5.6 ED har väl funnits i åtminstone tio år nu tror jag.
Sorry att jag var lite otydlig.

Om du inte måste ha zoom kan jag tipsa om ett beg Nikon 300/4. Finns ofta på ebay eller tradera. Jag köpte mitt från England. Kan bara säga att jag är nöjd. Visst är afen inte jättesnabb men helt ok.
Mycket skarp redan på full öppning. Tror att den slår Tamronen och liknande på en miss.

Anders

ANNONS
Götaplatsens Foto