Annons

Tips på bra A3-skrivare?!?

Produkter
(logga in för att koppla)

MaLiFe

Ny medlem
Ngn som vet en bra A3-skrivare för foto? Styckepris per A3:a ska vara hyfsad och skrivaren får inte kosta mer än 8 000:- SÅ tacksam för tips!

Canon Pixma Pro 9000 är jag mycket nöjd med. Den ligger en bra bit under 8000:- och är dessutom riktigt snål med bläcket tycker jag.

Jag planerar också att snart köpa en A3-skrivare. Efter att ha läst ett stort antal tester och recensioner har jag bestämt mig för att köpa en Pixma Pro 9000.
Sen kommer ju även Pixma Pro 9500, men utleveranserna från Canon är försenade, och det är osäkert när denna kan köpas i Sverige. Vet inte heller prissättningen på denna.

Jag sitter med en BJ i9950 och funderar på att byta upp mig till en Pixma Pro 9500. Pigmentbläcket lockar mig samt att den har 2 patroner till för svartvita bilder.

Har sett priser i Tyskland för runt drygt 6000 men det var för en månad sedan. I sverige kommer den säkrligen ligga runt 7-8 tusen men jag föredrar att skicka efter från Tyskland, i samma veva kan man köpa lite billigare bläck och få det på samma fraktkostnad.

Hej

Kan rekommendera Pixma 9000, har en själv och den ger jättebra utskrifter och dryg på bläcket

HYB

timofej skrev:
I det senaste numret av Kamera&Bild (finns nu i butiken) finns det ett test av A3 skrivare.

Om jag inte minns fel så var det testet väldigt summariskt och jag fick inte ihop de skrivna orden med de poäng man givit. Kändes inte tillräckligt genomarbetat för att utgöra grund för en juste bedömning (om jag nu inte blandar ihop tidningarna).

Jag har en Pro 9000 och är nöjd. Det är härligt att kunna skriva ut i A3+! För mig var inte beständigheten så viktigt. Om bilderna bleknar efter 10-20 år så får jag väl skriva ut dem igen! Med den tekniken som gäller då kommer de bara kosta en bråkdel och hålla i 500 år! :)

TACK alla

för alla svar. Nu ska de kollas =) Det är en djungel och SÅ mycket roligare att kika efter ngt som folk är nöjda med. Ha en fin helg!

ANNONS
Götaplatsens Foto