Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på hemsida.

Produkter
(logga in för att koppla)

BluseD

Aktiv medlem
Du körde lightroom sa du? Svenska eller engelska men du klickar på beskär bilden sen kan du antingen vrida bilden manuellt eller med linjalen, då kan du dra ett streck längs horisonten så rätar bilden upp sig efter det.
Det är för sånna som dig och mig som gyorffyfototips.se är klockren. Där kör han nästan enbart i lightroom i sina videos, perfekt om man vill slippa läsa, och det är pedagogiskt och fint!!!
Tack för tipset, jag skall kolla in sidan.
 

shonokij

Aktiv medlem
Fint ljus i bilderna från Paris. Ska själv dit på måndag, får se om det hinner bli något fotande dock...

Sidan i första posten är i mina ögon lite rörig, och det är svårt att få något grepp om vad det egentligen är som visas. Bilderna flyter lite hop med grafiken... Men om du känner att det grafiska representerar dig och din stil som fotograf, då ska du självklart behålla det hela!

I slutet på 90-talet fanns det en kille som hette AntiOrp eller något liknande, som gjorde helt galna hemsidor - de länkade runt till varandra, med javascript och grejs som gjorde att allt fladdrade och flög. Din sida påminner lite estetiskt om den perioden, även om den kanske saknar specialeffekterna...

Jag nöjer mig själv med en mer minimalistisk approach. Det är egentligen bara en Wordpress sida som jag skalat bort i princip allt på. Men smaken är ju som sagt som baken :)
http://www.jonnensen.se
 

mini_burk

Medlem
mjo, smaken är ju som baken... Men thx för uppmärksammandet, skönt att du tog dig tid att skriva! Granna bilder hos dig också, väldigt dokumentärt. =) Salut !
 
ANNONS