Annons

Tips på objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus Lindberg

Aktiv medlem
Hej
Någon som vet skillnaden mellan ett 200mm 2,8 L II USM och canon ef 70-200mm 4 L 70-200 2,8 L IS USM och ett canon ef 300mm 4 L USM utan IS

Har hittat ett tokina 400mm bl 5,6. Är det sämre än L optiken jag skriver om ovan?

Jag vill helst ha synpunkter kring brännvidderna mellan de olika objektiven. Jag är naturfotograf och syftet är egentligen inte att komma fåglarna väldigt nära utan att få ett objektiv med skärpa och är snabbt. Jag kommer i huvudsak fotografera rörliga bilder utan stativ. Kameran jag har är en canon digital med crop faktor 1,6

Vilken av de ovan nämnda linserna ska jag köpa

Tack på förhand

Lätt val

300/4,0 - skarp som tusan! Ganska snabbt också. Fortfarande skarpt som tusan med 1,4 extender och snabbt. 200:at (och zommarna) faller bort såvida det inte är halta tamhönor du ska fota. Tokinat kommer inte i närheten vad gäller skärpa och kontrast.

Annars så finns ju Canons EF 400/5,6 L USM , det är väl fågelamatörens första val om jag förstått rätt.

Du kanske skall lägga din fråga i rätt forum, det här forumet är för analog utrustning, prova i Canon objektiv tråden då får du säkert fler tips, alla är ju inte så nördig som jag att dom läser dom flesta trådarna :)

/kent

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto