** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

tips på power bank för laddning av canon 6r via usb?

Produkter
(logga in för att koppla)

andreas_j

Aktiv medlem
hej,
Skulle behöva en powerbank som klarar att ladda min canon 6r via usb.
Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa om en bra powerbank?

mvh
Andreas
 
Anker, har jag och varit nöjd. Se till att ha den som har PD USB-c. Alternativt också v lock med inbyggd eller adapter
 
Jag har en Anker PowerCore III Elite 25600 PD 60W till min R5. Det funkar bra. Till en R5 måste man ha en som klarar minst 30 W. Jag gissar att det gäller för R6 också. En nackdel är dock att den är ganska tung. Köpte den på Amazon.se.
 
tack! verkar vara anker som gäller..
hur många laddningar får du ur en Anker PowerCore III Elite 25600?
 
Jag har inte provat hur många man får ut men när jag laddar R5 en gång så syns det inte på Powerbankens indikering. Jag har mest tänkt att ha den till att driva R5 när man sitter i gömsle. Då kan man ju ha alla finesser på hela tiden utan att bekymra sig om batteriet.
 
Kan lägga till att när jag fick min Powerbank så hade den mycket liten kapacitet. Man måste använda den några gånger så den motioneras sedan får den full kapacitet. Jag laddade en laptop några gånger sedan var allt ok. Den klarar att ladda en 15" HP Elite book fullt en gång.
 
Jag har inte provat hur många man får ut men när jag laddar R5 en gång så syns det inte på Powerbankens indikering. Jag har mest tänkt att ha den till att driva R5 när man sitter i gömsle. Då kan man ju ha alla finesser på hela tiden utan att bekymra sig om batteriet.
Kan man driva kameran med banken?
 
ANNONS